ראשי / מדריך קנייה / כמו חדשה
צילום: fotolia
צילום: fotolia

כמו חדשה

 המנוע, הגיר והפלטפורמה הגיעו מהדגם הקודם, וגם העיצוב נראה די מוכר: אחרי פולקסווגן ומאזדה גם הונדה חסכה בפיתוח על הסיוויק החדשה  האם תרגישו את זה על הכביש? נהיגה ראשונה

 מאת דרור ברלי

 להונדה סיוויק יש מעמד מיוחד בישראל. מאז שהגיעה לישראל היא נחשבת למשפחתית יפנית שמציעה קצת יותר. קצת יותר מהירה, קצת יותר ספורטיבית, קצת יותר נחשבת. ככזו, היא גם תמיד היתה יקרה יותר.

 מאז 1991 נמכרו כאן יותר מ83-  אלף סיוויקים, 30 אלף מהן מהדור השמיני שהגיע ב.2006- בדורות האחרונים שלה ניתן היה לחוש שהסיוויק איבדה משהו מהחדות ושמחת החיים שאיפיינו אותה לטובת תחושה בוגרת יותר, שלא לומר מבוגרת.

 הדור התשיעי שנוחת אצלנו בימים אלה מתיימר ללטש ולחדד את הפינות שהתעגלו עם השנים, ולהיות חסכוני יותר. הונדה מגדירה את המכונית כדור חדש, למרות שהוא נושא רכיבים מרכזיים מהדור השמיני, כמו מנוע, גיר ופלטפורמה, שעודכנו אמנם, אבל

אינם חדשים לגמרי. גם פולקסווגן עשתה אותו דבר עם הגולף והפאסאט ה"חדשות" ומאזדה עם ה3-  הנוכחית, ומצער לראות ששוב ושוב יצרני הרכב חוסכים עלינו.

 חיצונית ההבדלים לא גדולים. בתוך תא הנוסעים אנחנו פוגשים עדיין בלוח מחוונים דו קומתי, עם תצוגת מהירות דיגיטלית, שנוספו לו מחשב דרך צבעוני. שיפורים נוספים נרשמים בשדה הראייה, בבידוד הרעשים ובהעלאת רמת הבטיחות, אבל הרושם הראשוני שמשאיר תא הנוסעים הוא של ירידה באיכות החומרים – מה שהיה אחת הנקודות החזקות של הסיוויק דור קודם. המושבים עדיין נוחים ותומכים, אם כי נהגים רחבי כתפיים יחושו שהמושב קצת קטן. המרחב מאחור נשאר טוב מאוד למרות שבסיס הגלגלים התקצר מעט – בזכות גב מושב קדמי דק יותר שמפצה על קיצור בסיס הגלגלים. האבזור טוב: כבר בדגם הבסיסי יש רדיודיסק עם תפעול מההגה, כניסות USB

 ו AUX- ובקרת אקלים. בקרת שיוט (קרוז קונטרול) יש לעומת

 זאת רק בדגמים היקרים.

 יחידת ההנעה מוכרת. מנוע בנזין נטול טורבו טרנדי,  1,800 סמ"ק שכבר נדיר למצוא במשפחתיות. לגיר האוטומטי עדיין חמישה הילוכים, וגם זה כבר לא המילה האחרונה. בפועל מדובר בשדרוג עמוק הן של המנוע והן של הגיר, שדרוג שנוגע בעיקר להפחתת המשקל והחיכוך הפנימי, מה שמשפר את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים ולא פוגם בביצועים. בנסיעת המבחן מדדנו 8.2  שניות מ80- ל120-  קמ"ש, נתון תחרותי לעומת משפחתיות 1,600  סמ"ק, אבל כזה שדגמי טורבו קטנים עוקפים ללא קושי. מעניינת יותר הייתה התאוצה במצב אקו, שבו מכוונים המנוע והגיר לחיסכון, ואז נמדדו9.2  שניות.

 צריכת דלק? בנסיעת המבחן מדדנו10.8  ק"מ לליטר, נתון נאה יחסית לנהיגה המאוד מאומצת שעברה על האוטו. זה אומר שבנסיעה יומיומית אפשר לצפות לנתון טוב בהרבה, סביב14-13  ק"מ לליטר, שזה טוב מרוב משפחתיות ה1,600- סמ"ק.

 כיול וכווונון מתלים חדשים יצרו התנהגות חדה וספורטיבית יותר, שבהחלט חסרה לדור הקודם של הסיוויק. ההגה לא תקשורתי במיוחד וגם קצת קל מדי, אבל בסך הכל התחושה שהוא מעביר סבירה לסוג כזה של מכונית. גם הבלמים עושים עבודה טובה יחסית. נוחות הנסיעה טובה.

 ואולי הבשורה תגיע מכיוון תג המחיר? גם הדגם החדש עדיין יקר יחסית, אבל בפער קטן יותר. הפעם דגם החמש דלתות הוא הזול יותר, עם 126 אלף שקל לידני ומ 135- אלף שקל לאוטומטי. מחירו של ה4- דלתות מתחיל ב139-  אלף שקל, מעט זול מהדגם הקודם, אבל דומה למחירן של פורד פוקוס ומאזדה 3 במנועי 2,000 סמ"ק.

 בסך הכל, סיוויק החדשה עושה רושם טוב. אנשי הונדה טוענים שמדובר במכונית חדשה לחלוטין ב80%-  ממכלוליה בממוצע, אבל התחושה שהיא מעבירה היא של משהו שאנחנו כבר מכירים.  מלוטש מעט כאן, משופר מעט שם, ואפילו מעט פחות טוב בכל הקשור לתחושת האיכות. אין פריצות דרך טכנולוגיות ולא יישור קו עם המתחרים. אפילו דגם היברידי, גאוותה של הונדה, לא ברור מתי יגיע. בשורה התחתונה המסר של הונדה ברור הפעם: תתחילו את המהפכה בלעדיה.

i תעודת זהות

מנוע: בנזין, 1,798 סמ"ק. הספק: 142 כ"ס, 6,500 סל"ד. מומנט:  17.7 קג"מ ב4,300 -סל"ד תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים (ידנית, 6 הילוכים) ביצועים (יצרן): אוט' – 11.1-10.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 201 קמ"ש מהירות מרבית,   15.6  ק"מ לליטר במשולב. ידני 9 — שניות, 201 קמ"ש,  17.2 ק"מ לליטר זיהום אוויר: 137-153 גרם  ,CO2 קבוצות זיהום 3-4 מ-15. בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (ל-5 דלתות), 6 כריות אוויר. אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ מחיר: 5 דלתות, מ-126 אלף ש' לידנית, מ-135 אלף שקל לאוט'. 4 דלתות, מ-139 אלף שקל לאוט'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>