ראשי / חדשות רכב / רכב גבוה במחיר נמוך
הונדה-CR-V

רכב גבוה במחיר נמוך

ג'יפונים הם הלהיט החם של שוק המכוניות החדשות • אבל לא חייבים לשלם 120 אלף שקל ומעלה • במחלקות הטרייד־אין של היבואנים תוכלו למצוא אותם מיד שנייה, עם אחריות ולחסוך עשרות אלפי שקלים • 8 אפשרויות בפחות מ־70 אלף שקל

 

מה יש בהם, בג'יפונים, שמושך אליהם כל־כך הרבה נהגים ומשפחות: הכניסה והיציאה הנוחות בזכות הגובה, הראות הטובה מסביב, מאותה סיבה? ואולי זה העיצוב ההרפתקני שמזין את הפנטזיה על מסע באפריקה בזמן שאתם תקועים בפקק וממהרים להוציא את הילדים מהגן.

יותר מ־35 אלף ג'יפונים במחיר משפחתי, או רכבי קרוסאובר כפי שהם מכונים גם כן, נמכרו במהלך שנת 2015, במחירים שמתחילים בדרך כלל ב־120־130 אלף שקל. זה אולי זול מבעבר, אבל עדיין די יקר.

רק שלא חייבים לשלם את הסכומים האלה. ברשתות הטרייד־אין של יבואני הרכב תוכלו לרכוש אותם משומשים, מידיים פרטיות, עם אחריות, ובתנאים של רכישת רכב חדש, עם אפשרות לקבל מימון ולעשות ביטוח באותו מקום ובזמן רכישת הרכב. חברות הליסינג שמציעות מאות אלפי מכוניות משומשות למכירה מדי שנה,  מיעטו עד לשנה האחרונה לרכוש ג'יפונים משפחתיים, וגם כאשר רכשו את הדגמים היקרים יותר הן עשו זאת בכמויות מצומצמות.

מאיפה מגיעות המכוניות המשומשות לרשתות הטרייד־אין? רוכשי הרכב החדש מעדיפים כיום לעשות לעצמם חיים קלים, וכאשר הם מזמינים רכב חדש יותר ויותר מהם מצפים שהיבואן ירכוש מהם את הרכב הישן שלהם, כחלק מהתשלום עבור העסקה. ככה זה כאשר שוק המשומשות נמצא באי־ודאות, וקשה יותר מאי־פעם למכור לבד מכונית משומשות.

אז מצד אחד היבואנים זיהו את הצורך של רוכשי המשומשות, ומצד שני הם צריכים למכור את המכוניות מיד שנייה שרכשו ממי שקנו מהם מכוניות חדשות. לכן הם הקימו בעצמם רשתות טרייד־אין בבעלותם או באמצעות הסכמים ארוכי טווח עם חברות חיצוניות, ונמצאים כעת במהלכים להרחבת הסניפים ולשדרוגם, כחלק מהתגברות הביקוש לשירות בידי הנהגים.

"יש עלייה כללית בביקוש לטרייד־אין בגלל הקושי הגובר של אדם פרטי למכור את הרכב בעצמו", אומר אמיר בלכר, סמנכ"ל קרסו מוטורס, מנכ"ל קרסו טרייד־אין, יבואנית רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפינטי, ומנהל רשת היד השנייה שלה. "אנשים מפרסמים מודעה, מחכים חודשיים לטלפון, ובינתיים מפסידים אלפי שקלים במחירון, לצד עלויות ביטוח וטסט. אצלנו הם יכולים לסגור את המכירה בתוך שעה וחצי, ולהתקדם לרכב הבא בלי לרוץ לקבוע עם קונים, לתזז בין מכוני בדיקה, סוכני ביטוח ושאר התחנות. אצלנו הם סוגרים עסקה מפתח תמורת מפתח".

אבל הקושי במכירה רק גורם אחד שמביט לקוחות לרשתות הטרייד אין. "אנשים מבינים את היתרון של רכישת רכב מיד ראשונה, לאחר שספג כבר את מכת ירידת הערך הראשונית. גם דגמים מבוקשים נמכרים כיום לאחר שנסעו שנתיים־שלוש בכביש, בכשליש פחות ממחירם כחדשים. וכאן אפשר לקבל אחריות ארוכה, יש דגמים שמקבלים אצלנו שלוש שנים, כמו רכב חדש, עם כל השירות מסביב – ביטוח, מימון ועוד".

קרסו טרייד־אין היא הגדולה מבין רשתות המשומשים של יבואני הרכב, עם 11 סניפים ברחבי הארץ, ועשויה לפתוח עוד סניפים בעתיד. הרשת מתרכזת בדגמי ניסאן ורנו, אך אפשר למצוא אצלה גם דגמים של יצרנים אחרים, בעיקר של לקוחות שמכרו לרשת את רכבם  הישן כאשר רכשו ממנה רכב אחר.

מבין דגמי הג'יפונים שמיובאים בידי קרסו, אפשר למצוא ברשת את ניסאן ג'וק המצליח וניסאן קשקאי, במחירים שכבר מגיעים לכמחצית ממחירם כחדשים, עם שנה אחריות, ולאחר בדיקה והשבחה. רנו קפצ'ור, שהגיע לארץ ב־2013, מתחיל גם הוא להיראות במגרשים.

וקרסו טרייד־אין אינה רשת המשומשות היחידה של היבואנים שמציעה כעת ג'יפונים משומשים במחיר הרבה יותר נגיש מאשר באולמות התצוגה של המכוניות החדשות. ריכזנו כאן כמה דגמים משפחתיים בולטים בשוק הזה, והיכן תוכלו לרכוש אותם. מחירי הבסיס הם לפי מחירון לוי יצחק, ובניגוד למצב השוק כיום בפלחי שוק רבים אחרים, הג'יפונים נמכרים כמעט תמיד קרוב למחירי המחירון ולעתים אף מעליהם.

דייהטסו טריוס

דייהטסו טריוס: 4×4 במחיר מציאה

הרבה לפני שבאירופה התחילו לחשוב על קרוסאוברים, כבר ייצרה דייהטסו ביפן את הטריוס דור ראשון. הדור השני שהושק בארץ ב־2007 כבר היה משפחתי יותר בגודלו, עם 5 במקום 4 מושבים, תא מטען אמיתי, מנוע 1,500 סמ"ק (104 כ"ס), גיר אוטומטי והנעה כפולה קבועה. תא הנוסעים פשוט, הביצועים לא יותר מסבירים וצריכת הדלק גבוה יחסית לנפח, אך כאן לא מדובר רק ברכב פוזה. אין הילוך כוח, אבל זוויות הגישה והנטישה טובות והג'יפון הקטן מסתדר היטב עם שבילים בוציים ומסלעות בסיסיות. מדגמי 2010 הוא צויד בבקרת יציבות, שתורמת לבטיחות וגם לכושר העבירות. טלקאר, היבואנית, ממשיכה להעניק שירות ולספק חלפים לטריוס, למרות הפסקת ייבוא המותג. המחירים זולים יחסית

מחיר: החל מ־38.5 אלף שקל לדגם 2007

איפה תוכלו למצוא: ברשת טרייד מוביל, הטרייד־אין הרשמי של היבואן

הונדה-CR-V

הונדה V־CR: האופציה האיכותית

הונדה הייתה אחת ממייסדות שוק הקרוסאוברים עוד בשנות ה־90 עם ה־V־CR דור ראשון. ב־2007 הגיע הדור השלישי עם עיצוב עגלגל שהחליף את הקווים הרבועים של קודמיו. למנוע הבנזין 2,000 סמ"ק היו 150 כ"ס, גיר רציף ובחירה בין הנעה קדמית לכפולה. במקרה שלו ההבדל לא ממש משמעותי, דגם ההנעה הכפולה נמוך ומוגבל במהלך המתלה שלו, כדי שמתקשה גם בשטח רך. מנגד, האיכות גבוהה יחסית למתחרים מאותה שנה, תא הנוסעים מרווח ושימושי, והמוניטין המצויים שיצאו לו מבטיחים גם שוק יד שנייה עירני. אם כחדש מחירו גבוה יחסית, הרי שכמשומש מחירו הפערים מצטמצמים.

מחיר: החל מ־61 אלף שקל לדגם 2007

איפה תוכלו למצוא: במאיר טרייד אין ובאוטו סנטר, שבבעלות היבואן

טויוטה ראב4: זכות אבות

טויוטה ראב4

טויוטה, שרק ב־2016 תשיק ג'יפון משפחתי, הייתה הראשונה שהשיקה אחד בקטגוריה שמעל, את הראב־4, עוד ב-1992. אז הוא עוד נראה חריג, רכב כביש־שטח בלי הילוך כוח, היום כבר ברור שטויוטה זיהתה ראשונה את הפוטנציאל של רכב גבוה ואופנתי. הדור השלישי שהגיע אלינו ב־2007 נמכר עם מנוע בנזין 2,000 סמ"ק, 158 כ"ס, גיר רציף והנעה כפולה קבועה. למרות ששמר על הנעה לכל הגלגלים, הוא התרכך לעומת קודמיו, לטובת הורדת המשקל ושיפור ביצועי הכביש וצריכת דלק. ועדיין, אפשר קצת לטייל איתו בשטח וליהנות מקרוסאובר משפחתי שימושי. הדור השלישי נמכר בארץ במספרים גבוהים משמעותית מקודמיו, וגם בדרך שרד היטב, כך שיש היצע נרחב יחסית בשוק המשומשות.

מחיר: החל מ־64 אלף שקל לדגם 2007

איפה תוכלו למצוא: בטרייד מוביל ובשירות טויוטה סלקט של היבואן

ניסאן ג'וק: המייסד האופנתי

ניסאן-ג'וק

היו ג'יפונים קטנים עוד לפני שניסאן השיקה את שלה ב־2010, כמו דייהטסו טריוס או סקודה יטי. אבל הם לא זכו להצלחה המסחרית הגדולה שהביא הג'וק, שאפילו שמו הלא ידידותי לא עצר אותו בישראל. גם היום העיצוב שלו עדיין בולט, מבחוץ ומבפנים, והוא מציע עלויות רכישה ואחזקה נוחות. מנגד ככל שעובר הזמן מתבלטות הפשרות שעשתה ניסאן לטובת העיצוב המתבלט. למנוע הבנזין 1,600 סמ"ק ביצועים בינוניים, והגיר האוטומטי הרציף לא תמיד הפגין אמינות גבוהה. המרווח במושב האחורי ובתא המטען מצומצם והראות לאחור, או החוצה מהמושב האחורי, מזכירה יותר ג'יפ צבאי ממוגן. אבל בהיותו אחד הראשונים בקבוצת הג'יפונים המשפחתיים, הוא נהנה ממחירים זולים יחסית.

מחיר: החל מ־70 אלף שקל לדגם 2010

איפה תוכלו למצוא: בקרסו טרייד אין

ניסאן קשקאי: גדול וחסכוני

ניסאן-קשקאי

מה שעשה הג'וק לג'יפונים המשפחתיים, עשה כמה שנים לפניו הקשקאי בקבוצת השוק שמעליו. הדור הראשון שנמכר עד 2014 הציע מחיר ופשטות שהג'יפונים היפניים המסורתיים כמו סובארו פורסטר לא ידעו להציע. נמכר בעיקר עם הנעה קדמית בארץ, עם מנוע בנזין 2,000 סמ"ק (140 כ"ס). הביצועים טובים, צריכת הדלק חסכונית יחסית בזכות שימוש בגיר רציף, תא הנוסעים מרווח ובנוי היטב והקשקאי היה אחד הראשונים בקבוצה שזכה לציון חמשת הכוכבים המרבי במבחן הריסוק האירופי. משפחות מרובות ילדים ייהנו מדגם הקשקאי+2, עם שבעה מקומות ישיבה, שגם נמכר תמיד עם הנעה כפולה ויכולת שטח בסיסית, ובדרך כלל ברמת אבזור גבוהה יותר הכוללת גג זכוכית. מאז 2013 הוצע גם דגם 1,600 סמ"ק ידני, עם מנוע הג'וק, ביצועים וצריכת דלק טובים. הקהל העדיף את האוטומטי, ולכן הדגמים שהגיעו נמכרו בהנחות גדולות וכעת אפשר להשיגם במחירים זולים יחסית.

מחיר: החל מ־50 אלף שקל לדגם 2007

איפה תוכלו למצוא: בקרסו טרייד אין

סוזוקי גרנד־ויטארה: אחרון גיבורי השטח

סוזוקי-ויטארה

הסוזוקי קרוסאובר הפופולרי אך צעיר השנים חורג מהתקציב שלנו, אבל הגרנד־ויטארה הוא אופציה לא פחות מעניינת. הויטארה המקורי היה מייסד הז'אנר ב־1989, כאשר הציע ממדים צנועים, משולבים ביכולת שטח גבוה, גיר אוטומטי ומבנה 5 דלתות שימושי. בהמשך הוא גדל לדגמי ה"גרנד", עם מנוע בנזין 2,400 סמ"ק, 166 כ"ס וגיר אוטומטי. למרות שעדיין יש לו רכיבים בסיסיים של רכב שטח אמיתי, כמו הנעה כפולה הילוך כוח, יכולת השטח שלו טובה פחות משל אבותיו בשל מרווח גחון ומהלך מתלה צנועים יותר, אך עדיין גבוהה יחסית. תא הנוסעים פשוט אך בנוי היטב, הביצועים טובים וצריכת הדלק כפי שהייתם מצפים ממנוע בנפח של כמעט 2.5 ליטר. ועדיין, למי שלא רוכש ג'יפון בשביל הפוזה, יש כאן רכב טיולים מוצלח במחיר נמוך.

מחיר: מ־68 אלף שקל לדגם 2008

איפה תוכלו למצוא: ברשת טרייד מוביל, הטרייד אין הרשמי של סוזוקי

סקודה יטי: העממי האיכותי

סקודה-יטי.

הקרוסאובר האירופי הראשון בממדים משפחתיים הנה מעיצוב מתבלט, אם כי קצת שנוי במחלוקת. תא הנוסעים עשוי היטב ומרווח, מלבד המושב האחורי הצר יחסית. הוא גם כהה ורציני מדי. מנוע טורבו בנזין 1,200 סמ"ק (105 כ"ס), מספק ביצועים טובים, גם כשהוא משודך לגיר רובוטי כפול מצמדים וגם בגרסה הידנית הזולה יותר. התנהגות הכביש מוצלחת, נוחות הנסיעה פחות. המנוע הקטן הגיע עם הנעה קדמית בלבד, אבל יש גם גרסאות הנעה כפולה עם מנועי בנזין ודיזל חזקות ויקרות משמעותית. בסך הכל, תמורה טובה מאוד ללא הרבה כסף כיום. הגיר הרובוטי לא תמיד הפגין אמינות גבוהה, והיה חלק מקריאת שירות גדולה בכל דגמי קונצרן פולקסווגן שבהם הותקן, שנראה כי הפחיתה משמעותית את שיעור הכשלים.

מחיר: מ־62 אלף שקל ל־2010

איפה תוכלו למצוא: באוטו דיל, של יבואנית סקודה

 

רנו קפצ'ור: הדוגמן

רנו-קפצ'ור

רנו נכנסה מאוחר לשוק הג'יפונים המשפחתי, אבל עשתה זאת עם אחד הכלים שנותר עד היום אחד המעוצבים בשוק. זו לא רק החזית הדרמטית, אלא האפשרות לשלב צבע נוסף בגג, וגם תא נוסעים מושקע מאוד. עם סביבת הנהג נאה והאבזור טוב. בחלק מרמות האבזור יש אפשרות להזיז את המושב האחורי לפנים ולאחור, ולתמרן בין נפח תא המטען למרווח הרגליים מאחור. יחידות הכוח מודרניות וחסכוניות, 1,200 סמ"ק טורבו־בנזין עם 120 כ"ס וגיר רובוטי כפול מצמדים, או 900 סמ"ק טורבו עם 90 כ"ס וגיר ידני. לשתיהן ביצועים טובים, אם כי דווקא האוטומטית פחות ממהירה ממה שאפשר היה לצפות. נוחות הנסיעה בינונית, אבל לאחר שלוש שנים המחירים זולים יחסית ומשתלמים.

מחיר: החל מ־73 אלף שקל לדגם ידני מ־2013, מ־85 אלף שקל לרובוטי כפול מצמדים

איפה תוכלו למצוא: בקרסו טרייד אין

ראה גם

יונדאי-טוסון

אוטו חדש, בלי הדאגות

חברות הליסינג פונות יותר ויותר ללקוחות פרטיים, בעסקאות מוזלות לרכב חדש היתרונות: ירידת הערך הופכת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>