ראשי / חדשות רכב / נוהגים בשביל הסמל
מרצדס-GLC

נוהגים בשביל הסמל

יותר מ־200 ישראלים רכשו השנה מכוניות ביותר ממיליון שקל, בשנה הכי טובה אי פעם של מכירות רכבי היוקרה בישראל • מה עומד מאחורי הזינוק במכירות רכבי הפאר ומי המרוויחים הגדולים

שיא של כל הזמנים במכירות רכב בישראל שנרשם ב־2015 הסתיר בתוכו שיא יוקרתי לא פחות. שיא של הזמנים גם במכירות מותגי היוקרה בארץ, לא רק במספרים מוחלטים, אלא גם בנתח שוק.
השנה ימכרו אאודי, מרצדס, ב־מ־וו והמתחרות יותר מ־12 אלף מכוניות עם לוחית רישוי צהובה, כאשר בינואר לבדו יעלו לכבישים עוד אלפי מכוניות יוקרה חדשות של לקוחות שהעדיפו שיירשם שהרכב החדש שלהם עלה לכביש ב־2016. בתוך חמש שנים צמח נתח השוק של רכבי היוקרה כאן מכ־3% ליותר מ־5%. זה אמנם עדיין רחוק מ־25% נתח השוק של מכוניות כאלה בגרמניה, אבל נראה שמכוניות היקרות זוכות כיום ללגיטימציה שלא הייתה להן בעבר, מה שהתבטא גם בכניסה מוצלחת של אסטון מרטין לישראל, וברכישת זיכיון יבוא פורשה בידי איש העסקים גיא מיוחס.
מרצדס היא דוגמה טובה. לא רק שה־S קלאס המפוארת שלה, שמחירה רק מתחיל בכמיליון שקל, שולטת בשוק הפאר עם שיא של יותר מ־150 מסירות השנה, ורשמה שנת מכירות חזקה של גרסאות ה־AMG הספורטיביות, אלא שהיא התחזקה מאוד גם במכירות של מכוניות ב־250 אלף שקל ומטה, עם ה־A קלאס הקומפקטית, CLA הסדאן המעוצבת ו־GLA לכביש ולשטח. התוצאה: לדברי אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, יבואנית מרצדס, 50% מלקוחות החברה השנה היו חדשים למותג וצעירים מהלקוחות המסורתיים. מרצדס עצמה רשמה גידול של 37%, פי 5 מהגידול בשוק כולו ופי 2 מהגידול בשוק היוקרה. עם זאת, אאודי ממשיכה לשמור על הובלת השוק.
"אנחנו שואפים להוביל את שוק היוקרה ובסוף נעשה את זה, אבל זה לא העיקר. חשוב לנו לעשות את זה בצורה נכונה", אומר פינטו. "אנחנו לא מוכרים רק שלדות, כדי להצליח בפרימיום לאורך זמן חשוב להשקיע בלקוח. מעבר ללחצן הכוכב בקודנית של כל רכב שאנחנו מוכרים ודרכו הוא יכול להזמין מסעדות, סרטים, שירות תיקוני דרך בכל מקום, אנחנו כל הזמן בקשר עם הלקוחות שלנו, אנחנו יודעים מה הם אוהבים ומנסים כל הזמן להפתיע אותם. אנחנו עושים מסיבות סילבסטר ללקוחות של הדגמים הצעירים, שולחים את לקוחות דגמי הקצה למלונות מפוארים, את בעלי רכבי השטח לטיולים ואת לקוחות רכבי הספורט להדרכות נהיגת מירוצים בגרמניה".

אינפיניטי-Q50
השקת דגמים זולים מבעבר סייעה לצמיחה שלכם. עכשיו כשהמהלך הושלם, איך תמשיכו לגדול?
"בדומה לשוק הפרטי יש עלייה בביקושים לרכבי יוקרה גם בציי רכב ויש לנו גרסאות שמיועדות במיוחד לשם. במקביל השקנו את אולם התצוגה המרכזי החדש שלנו בהרצליה, הגדול בארץ, עם מקום ל־30 מכוניות בתצוגה, מה שמאפשר להציג את כל קשת הדגמים שלנו. בחודשים הראשונים לפתיחת האולם הפעילות הייתה כל־כך עמוסה שאיחרנו את שעת הסגירה לשמונה בערב".
שוק היוקרה היום תחרותי מאוד ובמקרים רבים אתם יקרים מהמתחרים. איך מתמודדים עם החסרון הזה?
"אנחנו מחפים על כך בעיצוב ייחודי ובאבזור. הCLA היא דוגמה מצוינת לכך, השנה קיבלנו סוף כל סוף מלאי מהיצרן ומכרנו 400 יחידות שזה יותר ממה שאאודי וב־מ־וו מכרו ביחד בפלח השוק הזה, וזה למרות שהיא יקרה יותר".
את אחוזי הצמיחה הגדולים בשוק היוקרה רשמה אינפינטי, שגדלה השנה פי שלושה בכמות המכירות, אם כי יש לציין שמספרית מדובר ב־400 יחידות, הרחק מהשחקניות המרכזיות בשוק. "עדיין אין לנו את היכולת לשחק מול המותגים הוותיקים, אין לנו את המורשת שלהם, את ליין הדגמים הרחב ואנחנו לא מוכרים לציי רכב בכלל", מסביר שמעון זיקרי, מנכ"ל אינפינטי ישראל. "עם זאת, אנחנו בהחלט מכוונים לשם כחלק מהשאיפה של אינפינטי העולמית להיות עד 2020 מותג הפרימיום הרביעי בגודלו בעולם, אחרי שלושת הגרמניות. השנה השקנו את ה־Q50 שהיא המכונית הראשונה שלנו עם מנוע 4 צילינדרים והראשונה מתחת ל־300 אלף שקל, והיא תרמה רבות לצמיחה. מערכת היחסים הטובה עם היצרן איפשרה לנו להוריד את מחיר ה־Q70 הסאלונית בכמעט 100 אלף שקל. אנחנו גם המדינה היחידה פרט לצפון אמריקה ורוסיה שמוכרת את רכב הכביש־שטח שבעת המושבים הגדול QX60, ומסרנו ממנו 60 יחידות. כשיש לנו בהיצע מנוע אחד בלבד, בנזין, השגנו כ־25% משוק רכבי הפנאי 7 מקומות הגדולים".
ב־2016 מתכננת אינפיניטי ישראל גידול משמעותי נוסף, עם השקת ה־Q30 הקומפקטית בתחילת השנה, וגרסת הקרוסאובר QX30, בהמשך השנה. שניהם אגב מבוססים על מכללי מרצדס, והינם דגמים אחים ל־A קלאס ול־GLA המבוסס עליה, בהתאמה, כחלק משיתוף הפעולה העולמי בין דיימלר, חברת האם של מרצדס, לרנו־ניסאן.
"נכון ששני הדגמים חולקים רכיבים רבים עם ה־A, אבל לא יהיה לכך שום אזכור במכוניות עצמן. אלה דגמים שישמרו על הזהות של אינפינטי, עם העיצוב הדינמי, מרווח הפנים ורמת אבזור גבוהה יותר. במסדרונות היצרן שם הקוד של הפרויקט הוא Unpredictable ("בלתי צפוי") ואני מבטיח שאנחנו נפתיע ושתהיה בשורה ברמת המוצר, בשני הדגמים".
האם זה אומר שתהיו גם זולים יותר?
"אין פה נוסחאות קסם, אי־אפשר להיכנס עם מוצר חדש שמביא בשורה וגם להיות הכי זולים. המטרה היא לתת את התמורה הטובה בקטגוריה. עם תכניות כאלה ברור שנצטרך להגדיל את הפריסה הארצית שלנו. כל זה כמובן תוך שמירה על סטנדרט שירות הלקוחות שלנו, מדלת לדלת. הלקוח לא מגיע למוסך ואם יש לו פנצ'ר בגלגל אנחנו באים להחליף לו".
בעולם ב־מ־וו מובילה את שוק היוקרה, אבל בארץ היא נמצאת במקום השלישי אחרי אאודי ומרצדס, שעקפה אותה ב־2014. את 2015 תסגור ב־מ־וו עם יותר מ־50% גידול, הצמיחה הגדולה ביותר מבין מותגי היוקרה המרכזיים. "רק השנה, הרביעית מאז רכשה דלק מוטורס את זיכיון הייבוא, אנחנו קוצרים את הפירות של השינויים שעשינו", אומר ברק כהן, מנהל חטיבת ב־מ־וו ומיני בדלק מוטורס. "אם זה בכוח אדם, במערך השירות של המוסכים ובאולמות התצוגה שפתחנו. בנוסף, לקוחות רבים משנת הפעילות הראשונה שלנו חזרו ב־2015 להחלפה לדגם חדש. גם מתיחות פנים בדגמי ליבה כמו סדרה־1 וסדרה־3 שהשקנו השנה גרמו ללקוחות רבים לרצות לחדש".
פתחתם השנה אולמות תצוגה בחיפה ובירושלים. האם מותג שהוא נישה בשוק הרכב הגדול צריך נציגות גם מחוץ למרכז?
"שוק היוקרה כיום הוא הרבה פחות נישתי ממה שהיה פעם, ורואים את זה בעיקר בדגמי הכניסה. אנחנו גם מוכרים מכוניות לאנשים עסוקים ומצליחנים ולרובם נוח יותר שאולם התצוגה קרוב יותר לבית. עם ההבדלים שיש בין הערים נוח יותר לכל אחד לדרוך בסביבה הטבעית והתרבותית המוכרת".

ב-מ-וו-X1
בחמש השנים האחרונות ב־מ־וו הציגה שבעה דגמים חדשים לחלוטין ותמשיך להתרחב. איך מוכרים כמות כזו של דגמים שונים?
"המגוון מאפשר לנו לתת מענה ופתרון לכל צורך ומהווה מנוע צמיחה ללקוחות חדשים. דגמי הליבה הם עדיין הפופולריים ביותר, אבל סדרה 4 (גרסת קופה לסדרה 3 – נב"ז) למשל הפתיעה אפילו אותנו, עם מכירות של כ־200 יחידות, יותר משליש מסך המכירות של סדרה־3 שעליה היא מתבססת. גם גרסת ה־5 דלתות למיני הביאה הרבה לקוחות חדשים למותג, שלא על חשבון מכירות גרסת ה־3 דלתות והיא התורמת המרכזית לגידול של 38% במיני. נכון להיום אנחנו לא מביאים את כל ההיצע, אלא בעיקר את מה שרלוונטי לשוק. באולם הנוכחי אפילו אין לנו מקום לאכלס את כל הדגמים, שלא לדבר על גרסאות שלהם ואנחנו בונים אולם מרכזי חדש בתל־אביב שייפתח בתחילת 2017. כרגע אנחנו מתמקדים בדגמים הפופולריים, אבל כשייפתח האולם החדש הוא יכיל את כל דגמי החברה מהעולם, גם את דגמי i החשמליים. כבר השנה נציעה גרסאות פלאג־אין הייבריד לחלק מהדגמים ואת ה־2 גרנד טורר (מיני־וואן 7 מקומות – נב"ז)".
השנה העלתם מחירים לראשונה מאז השקת המחירון החדש. זה אומר שאתם חוזרים לעבוד עם מחירון גבוה והנחות גדולות באולם?
"אין הנחות גדולות ממחיר המחירון של הדגמים. עליית המחירים בדגמים החדשים מבטאת את הגדלת עולם הערכים והתוכן כמו תוספת אבזור, כולל מאפייני בטיחות אקטיביים מקוריים שלא היה בעבר בדגם. במתיחת פנים לדגם צריך להציע ללקוח חוויה משודרגת ברמת המוצר".
מכרתם השנה 105 דגמי M ו־M פרפורמנס הספורטיביים והיקרים יותר, יותר מאי פעם. האם יש מקום למכוניות ספורט בארץ בהתחשב בכמות מצלמות המהירות?
"אלה מכוניות שההנאה מהן מתחילה מיד כשאתה מתניע אותם, ואפשר ליהנות מהתחושות בנהיגה בהן גם בגבולות המהירות החוקית. מההאצה שלהן, מהעיצוב הפנימי והחיצוני המיוחד. אני חושב שכניסת מותגי ספורט לשוק בארץ כמו פרארי ואסטון־מרטין תורמת גם ללגיטימציה של חטיבות הספורט בפרימיום. אולי אפילו אפשר לקרוא לזה תחילתה של תרבות מוטורית".
לקסוס שחוגגת עשור לפעילות בישראל, רשמה השנה צמיחה נוספת. אחרי ש־2014 חצתה לראשונה את רף 1,000 המכירות בשנה, היא תסיים את 2015 בגידול של 45% ל־1,400 מסירות, נתון מרשים בהתחשב בהיצע הדגמים מצומצם ביחס למתחרות הגרמניות. "כ־70% מהלקוחות שלנו השנה חדשים במותג, האחוזים הגבוהים ביותר מבין מותגי היוקרה של לקוחות חדשים. ה־NX החדש (קרוסאובר קומפקטי שמתחרה באאודי Q5 – נב"ז), למשל, הוא אחד ממנועי הצמיחה שלנו, פונה לקהל צעיר יותר ורחב מבעבר וגורר אחריו חשיפה של לקסוס לקהלים חדשים גם בסדרות האחרות", מסביר דרור גורלניק, שהחליף באחרונה את ספי בר כמנכ"ל לקסוס ישראל, לאחר שבעשר השנים האחרונות שימש סמנכ"ל שיווק ומכירות בטויוטה.

לקסוס-NX
מה מבדיל לקוח לקסוס מלקוח של קורולה?
"הציפיות של לקוח יוקרה גבוהות הרבה יותר, גם ברמת המוצר וגם ברמת השירות. השוני המרכזי במכירת רכבי יוקרה הוא המגע האישי עם הלקוח, הן בחוויית הרכישה והן בחיים עם המכונית שעוטפת את חוויית הנהיגה עצמה. אנחנו משקיעים בלקוח הרבה מאוד משאבים; עורכים אירועי לייף סטייל והופעות כדי להפוך את חוויית הבעלות על לקסוס למיוחדת מעבר למוצר עצמו. שימור הלקוחות תמיד היה ויהיה ערך עליון בחברה".
אף על פי שהיא ממשיכה להוביל את שוק היוקרה, אאודי רשמה השנה גידול של 28%, נמוך מזה של כלל קטגוריית הפרימיום. "אם להיות כן, אחרי גידול של יותר מ־20% בכל שנה מהשנתיים האחרונות, לא ציפינו שהשוק יגדל בצורה כזאת. גם הייתה לנו תקופה ארוכה שהינו בלי דגמי ליבה כמו ה־A1 וה־Q3 וזה לא פשוט להתמודד עם ביקושים כאלה כשהמפעלים של היצרן נמצאים בקיבולת ייצור מלאה. גם כשהכמויות הן קטנות קל לגדול באחוזים גבוהים, אבל כשהם גדולות זה יותר קשה והמערך שמסביב צריך להיות מוכן לכך", מסביר ניב אורון, מנהל חטיבת אאודי בצ'מפיון מוטורס.
איך אתה מסביר את הגידול בשוק היוקרה?
"ראשית, היצע הדגמים כיום גדול יותר מתמיד ומביא פתרון לכל נישה. שנית, כיום פרימיום זה לא רק הגודל הפיזי, דגמי הבסיס צימצמו את מרווחי המחיר לעומת דגמים עממיים וגורמים ליותר אנשים לחשוב על פרימיום. אאודי A3 סדאן יכולה לבוא בחשבון במקום מאזדה 6 ואנשים פחות חושבים על הגודל עצמו כמרכיב לאיכות. גם ברגע שיותר אנשים קונים פרימיום, וזה לא משנה מאיזה מותג, הם כבר נשארים בפרימיום, כי קל להתרגל למשהו איכותי אבל קשה לרדת ממנו, מה שגורר אחריו גידול נוסף. בגרמניה למשל הפרימיום מרכיב כ־25% מכלל השוק כך שהפוטנציאל כאן גדול מאוד".

אאודי-Q7-וולוו-XC90
איך שומרים על רמת השירות המצופה ממותג יוקרתי כשהכמויות הולכות וגדלות?
"זאת אולי אחת הסיבות שלא גדלנו כמו האחרים כי צריך להתכונן לכך ברמת התשתיות והמשאבים. כיום יש לנו את פריסת נקודות השירות הגדולה ביותר מבין כל מותגי היוקרה ואנחנו היחידים שמחזיקים רכבי שלנו כרכבי חילופיים. השקנו אפליקציית שירות שנותנת מענה 24/7 לכל צורך שהלקוחות שלנו יכולים להיתקל בו במהלך הנהיגה. פרט לכך החוויה של אחרי הרכישה היא החשובה באמת, ואנחנו רואים בלקוחות שלנו כנכס. יש לנו קהילת אאודי שבמסגרתה אנחנו מפגישים את הלקוחות שלנו זה עם זה ומביאים אותם למפגשים עם תוכן וכל מיני אירועים שבהגדרה לא מכווני מכירה, אלא יוצרים תחושת שייכות מותגית".
מה צפוי לנו בשנה הבאה?
הוזלנו לאחרונה את מחיר ה־A1 חמש דלתות האוטומטית ל־132 אלף שקל, שתהיה כרטיס הכניסה האטרקטיבי ביותר לעולם מכוניות היוקרה. השאיפה שלנו שאם אדם ידרוך בפעם הראשונה אצלנו באולם התצוגה הוא ייחשף לעולם הזה וירצה להישאר אצלנו. בקצה השני ה־R8 שתגיע בתחילת השנה מביאה את החידושים הטכנולוגיים של המותג מעולם המירוצים לכביש והיא חשובה כמנוף תדמיתי. נקדיש לדגמי הספורט קומה נפרדת באולם התצוגה, שתעוצב בהתאם עם אנשי מכירות ייעודיים לחטיבה, נציע יותר רכבי מבחן מדגמי הספורט. בדגמי הליבה נראה יותר גרסאות S ליין באבזור ועיצוב ספורטיבי, כי הגידול בפרימיום גורר דרישה של מי שכבר נמצא בעולם הזה לרצות להיות עוד יותר שונה ומיוחד".
הקטגוריה שהחווה את הגידול המשמעותי ביותר בשוק הרכב היא הקרוסאוברים, רכבים פרטיים המעוצבים כרכבי שטח. יצרנית רכבי השטח הראשונה בעולם ג'יפ, שהפכה את החברה לשם גנרי לרכב שטח היא זו שכל שאר היצרניות נשענות על המורשת שלה. אבל זו לא הייתה שנה קלה עבור היבואנית מכשירי תנועה, עם שערי מטבע ששיחקו לרעתם מצד אחד, היצע דגמים שהצטמצם מצד שני, עם הפסקת ייצור הקומפאס והפסקה של כמה חודשים בייצור הרנגלר. גם הייבוא האישי יצר תחרות לא קלה, כך שעובדה שמכירות ג'יפ וקרייזלר רשמו השנה גידול של 14% עם מכירת 750 יחידות בג'יפ לבדה מרשימה למדי.
"בהתחשב בקשיים הרבים שליוו אותנו במהלך השנה אפשר לסכם את 2015 כמוצלחת", מסביר אמיר אורז'ל, מנהל מותג ג'יפ קרייזלר ודודג' במכשירי תנועה. "לקראת סוף השנה עשינו מהלך עם גרסת בסיס מוזלת לצ'ירוקי ב־218 אלף שקל, כתשובה לייבוא האישי וכממלא לחלל שהשאיר אחריו הקומפאס וזה הכניס הרבה לקוחות חדשים לאולמות התצוגה. חלקם הגדול בסוף רכשו את הגרסאות המאובזרות יותר, אבל אפקט ההנגשה כיום בפרימיום הוא חשוב למדי".
אז אתם מתכננים הנגשה נוספת של המותג עם הרנגייד החדש? איך תבדילו אותו מהפיאט 500X שעליו הוא מבוסס?
"הרנגייד יביא בעיקר קהל חדש וצעיר למותג. ברמת היצרן הרנגייד ממוצב מעל הפיאט, והוא מתחרה במיני קאנטרימן. זה בא לידי ביטוי בעיצוב המאוד מזוהה כג'יפ וברמת האבזור. גרסאות ההנעה הקדמית יהיו 'הלחם והחמאה' אבל אנחנו נציע גם את גרסאות ה־4X4 כרכב שטח אמיתי. אם התנאים יבשילו הרנגייד יאפשר לנו להגיע ליעד של אלף מכוניות ב־2016".
האם ג'יפ יכולה להיות באותה קטגוריה עם מרצדס, אאודי וב־מ־וו?
"ברמת המוצר בוודאי, והיצרן בהחלט מכוון לשם, אבל יותר מכך הגרנד צ'ירוקי והצירוקי מציעים ערך מוסף וייחודי שמקנה ללקוחות בידול ביכולת השטח. אנשים יותר מחפשים להיות ייחודיים ומיוחדים ושני הדגמים הללו מספקים בדיוק את הצורך הזה. בנוסף המחירים שלנו אטרקטיביים יותר והאבזור עדיף. בסוף גם בפרימיום הלקוח הישראלי מחפש את התמורה הטובה ביותר לכסף, גרנד צ'ירוקי מתחיל ב־320 אלף שקל, אבל הוא מתחרה ב־GLE וב־X5 שמתחילים מחצי מיליון שקל".
למרות דגמים חדשים שהשיקו יגואר וולוו את השנה, תסיים חטיבת היוקרה של חברת מאיר את השנה כמעט ללא גידול. "את הוולוו XC90 ואת יגואר XE השקנו ביולי, אבל המלאי הגיע רק ברבעון האחרון ורבים העדיפו כבר לחכות לתחילת השנה. ההזמנות שלהם יורגשו בדוחות המסירה של 2016", מסביר שרון גלזר מנהל חטיבת הרכב הפרטית ביבואנית וולוו ויגואר.
איך ממתגים את וולוו כמותג צעיר?
"ראשית, בשנה הבאה יגיעו ה־T8 XC90 פלאג אין הייבריד וה־S90 החדשה, שימצבו אותנו כשחקנית מרכזית בשוק היוקרה. שנית, עיצוב הפנים עם ממשק השליטה דמוי טאבלט פונה לקהל צעיר. שלישית הוא העיצוב הדינמי מבעבר, שאנחנו מדגישים עם רמת הגימור R־דיזיין הספורטיבית שמסייעת להביא לקוחות צעירים ל־V40 ול־S60, כך שהיום מכירות גרסאות הבסיס בשני הדגמים ירדו ל־40%. נביא את ה־S60 פולסטאר (חטיבת הספורט של וולוו – נב"ז) לחיזוק תדמית המותג. חשוב לי מאוד שיעלו כאלה כמה שיותר על הכביש ונרצה למכור ככל שיתאפשר לנו, זה לא יהיה רכב באסטרטגיית רווח".
ומה ביגואר?
"נשיק השנה את ה־F־פייס שמכניס את יגואר למקום שלא הייתה בו מעולם, רכב פנאי שימושי, אך ספורטיבי. זה יהיה חלק ממנופי הצמיחה של היצרן במטרה למכור 400 אלף בעולם בעוד ארבע שנים. אצלנו אם תהיה לנו זרימה של מלאי נוכל למכור יותר מ־200 יחידות".
בשונה משאר מותגי היוקרה, לנד רובר תסיים את השנה עם מכירות נמוכות משנה שעברה. זאת למרות שהשנה השיקה את הדיסקברי ספורט, קרוסאובר עם אופציה ל־7 מקומות ישיבה במחיר התחלתי של 330 אלף שקל. "השנה התחילה רע ונגמרה מצוין. בתחילת השנה קנינו בדולר ובהמשך עברנו ליורו, מהלך שאפשר לנו להיות תחרותיים רק לקראת סוף השנה. מסרנו כ־60 מכוניות באוקטובר ונובמבר ובינואר נעבור את ה־40 מסירות, מספרים שלא היו הרבה שנים בחברת המזרח, כך שאני מאוד אופטימי קדימה", מסביר דני עיני, מנכ"ל חברת המזרח יבואנית לנד רובר.
מה צפוי לנו בשנה הבא כשכבר אין לכם את הדיפנדר האייקוני?
"הדיפנדר הוא אובדן לכמויות, אבל הפגיעה היא בעיקר בתדמית, פחות ברווח. אני מקווה שהדגם החדש יצא לאור במהרה וימלא את החלל. הדיסקברי החדש צריך לצאת לקראת סוף השנה, זה רכב חדש לגמרי שיהיה בנוי על מרכב אלומיניום ובעל יכולת גבוהה בכביש ובשטח.

לנד-רובר-דיסקברי-ספורט
שאלת זיכיון היבוא של לנד רובר עומדת על הפרק?
"היו בשוק שמועות. אם יקרה כזה דבר זה לא בעתיד הנראה לעין".
למרות שמסרה השנה רק 21 מכוניות, רשמה אסטון־מרטין שנה ראשונה מוצלחת בישראל. עם מחיר התחלתי של 1.2 מיליון שקל, בשוק שאינו חובב גדול של מכוניות ספורט, הצליחו תומר דותן ומאיר אוחיון, המנכ"לים המשותפים של היבואנית אוטו דיל, לעקוף את התחזיות. "לא ציפינו שזה יקרה כל כך מהר, שוק הסופר פרימיום בתול כמעט לחלוטין והפוטנציאל הרבה יותר גדול מזה", אומר דותן. "ה־DB11, מחליפת ה-9DB תגיע ברבעון השלישי של השנה, היא משתמשת בטכנולוגיה ממרצדס ותהיה בחזית של מכוניות הספורט. יש לנו כבר רשימת המתנה למכונית הזו. המטרה שלנו היא למכור בכל שנה יותר מאשר בשנה שעברה, וכאשר שאסטון תשיק את רכב הכביש שטח החדש לקראת תחילת 2017, הוא יעלה משמעותית את הווליום שלנו".

כך זינקו מכירות רכבי היוקרה בישראל
2015* 2014 2013 2012
אאודי 3,328 2,568 2,323 1,941
מרצדס 2,547 1,985 1,654 990
ב־מ־וו 2,416 1,733 1,441 1,325
לקסוס 1,429 1,001 570 480
וולוו 1,001 985 738 712
קרייזלר/ג'יפ 811 844 808 900
קאדילק 353 427 239 205
לנד־רובר 175 201 168 207
אינפיניטי 384 144 154 259
יגואר 71 59 61 74
פורשה 54 50 57 46
מזראטי 36 23 – –
אסטון־מרטין 21 – – –
פרארי 4  4 – –
סך הכל 12,629 10,024 8,236 7,139
נתח שוק 5.2%  4.1%  3.9%  3.5%

נתונים: איגוד יבואני הרכב. *נתוני ינואר־נובמבר 2015.
** לא כל מסירות פרארי נרשמו במשרד הרישוי

ראה גם

יונדאי-טוסון

אוטו חדש, בלי הדאגות

חברות הליסינג פונות יותר ויותר ללקוחות פרטיים, בעסקאות מוזלות לרכב חדש היתרונות: ירידת הערך הופכת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>