ראשי / חדשות רכב / חדשות מהניילונים
אלפא-ג'וליה

חדשות מהניילונים

מיורשת סוזוקי אלטו ועד מהפכת המחירים בפורשה, דרך הג'יפונים החדשים של מאזדה, טויוטה, קיה, סיאט ומי לא בעצם, ועד שובן של הפוקוס, הבאלנו והאיגניס  אנחנו עושים לכם סיבוב ראשון באולמות התצוגה עם המדריך המלא לדגמי 2016

 

אאודי: מג'יפון ועד מכונית־על

בר ברבעון הראשון של השנה יושקו בארץ ה־A4 החדשה, שאולי נראית כמו הדגם היוצא, אבל מציגה שדרוג משמעותי באיכות, בבידוד הרעשים ובהתנהגות הכביש. המנועים מוכרים מהפאסאט ומהסופרב, אך המחיר יהיה גבוה יותר. במקביל תגיע ה־S8 המחודשת, וגם הדור השני של מכונית העל R8, הגרסה הגרמנית ללמבוריגני הוריקאן, עם מנוע 5,200 סמ"ק, V10, בהספק של 540 קמ"ש. ממהרים? 0־100 ב־3.5 שניות, בדרך ל־319 קמ"ש.

ברבעון האחרון יגיע החידוש המשמעותי באמת: ה־Q1 החדש. ג'יפון קטן וזול יותר ממה שהכרנו מאאודי עד היום, קטן יותר מ־A3, ומבוסס על שלדת הסופר מיני הבאה של קבוצת פולקסווגן, עם ממדים דומים לרכב הקונספט שבישר על בואו: הקרוסליין, עם בסיס גלגלים של 2.55 מטר, דומה לרנו קפצ'ור. הנעה כפולה תהיה אופציה, ואפשר לצפות למחיר בסדר גודל של מאזדה CX5. ועוד ברבעון האחרון: ה־A5 תתחדש.

אופל: אסטרה, הדור הבא

אופל-אסטרה

בימים אלה עוברת הקורסה החדשה עדכון מקומי עם שדרוג האבזור הבטיחותי והשקת דגם אוטומטי מוזל (ראו מסגרת). באפריל־מאי ינחת באולמות התצוגה של יבואנית אופל הדור החמישי של האסטרה המשפחתית. המכונית עברה דיאטה חריפה, של 120 עד 200 ק"ג, לטובת שיפור צריכת הדלק וחידוד התנהגות הכביש. זאת בין השאר באמצעות הליכה נגד הזרם עם דגם קצר יותר מקודמו, תוך הבטחה שמרווח הפנים לא נפגע. המשפחתית הגרמנית חולקת פלטפורמה עם שברולט קרוז החדשה וגם את מנוע ה־1,400 סמ"ק טורבו (150 כ"ס) החדש, המשודך לגיר אוטומטי 6 הילוכים. בינתיים הושקו גרסאות האצ'בק (5 דלתות) וסטיישן.

וגם האופל הספורטיביות יתרעננו: קורסה OPC החדשה, עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין בהספק של 207 כ"ס תגיע במחצית הראשונה של השנה, וכך גם אדם S, המיני האופנתית, עם מנוע 1,400 סמ"ק טורבו (150 כ"ס), והבטחה לרמת אבזור ובטיחות גבוהות יחסית לקטגוריה.

אינפיניטי: הדגמים הזולים בדרך

אינפיניטי-Q30

אחרי זינוק של כ־300% במסירות ב־2015, צפויה חטיבת היוקרה של ניסאן לשמור על המומנטום ב־2016. זאת באמצעות שני הדגמים הזולים ביותר בתולדות המותג, שיכניסו את אינפיניטי לראשונה לטווח המחירים של פחות מ־200 אלף שקל.

מדובר בשני הדגמים המבוססים על פלטפורמה ומנועי מרצדס, Q30 הקומפקטי, ו־QX30 דגם הג'יפון המבוסס עליו, ובעיקר רחב ואגרסיבי יותר בעיצובו. הם מבוססים על מרצדס A־קלאס ו־GLA, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין דיימלר, חברת האם של מרצדס, לרנו־ניסאן, עם עיצוב בולט יותר. שניהם יגיעו עם מנוע ה־2,000 סמ"ק טורבו הגרמני (211 כ"ס) והנעה כפולה, כאשר ה־Q30 תזכה גם לגרסת כניסה עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו (156 כ"ס), והנעה קדמית בלבד.

אלפא רומיאו: סוף־סוף ג'וליה

אלפא-ג'וליה

חמש שנים לאחר הפסקת ייצורה של מכונית מנהלים מבית אלפא, תתמלא מחדש הנישה הזאת עם הג'וליה החדשה, שתושק לקראת הרבעון השני. החידוש הגדול: מעבר להנעה אחורית, ברוח האלפות שלפני 20 שנה ומעלה, והבטחה להתנהגות כביש ברמת ב־מ־וו. גם הממדים גדלו. לדגם הבסיסי יש מנוע 2,000 סמ"ק טורבו (200 כ"ס) וגיר אוטומטי 8 הילוכים, ולדגם העל שבפיתוחו מבטיחים באלפא השתתפו אנשי החברה האחות פרארי, יש 2,900 סמ"ק, 510 כ"ס, גיר ידני ו־0־100 ב־3.9 שניות.

עוד לפני כן תושק ברבעון הראשון גרסת הרודסטר העוד יותר נחשקת של האלפא 4C. היא תגיע עם אותו מנוע 1,750 סמ"ק מרכזי, 240 כ"ס, הנעה אחורית  ותבית רובוטית חד מצמדית.

אסטון מרטין: עידן מרצדס

לראשונה מזה שנים תשיק ב־2016 יצרנית מכוניות הספורט הבריטית מכונית חדשה לחלוטין, זאת בעקבות חתימת הסכם שיתוף הפעולה עם חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG. הדגם הראשון יהיה DB11 שעד כה נחשף רק בשמו, אבל יקבל מנוע גרמני שיכוון בידי אסטון, לצד רכיבים מתקדמים נוספים שחסרו לבריטים הבאים. גם רכב כביש שטח ראשון ומתבקש בדרך, אבל יגיע רק ב־2017.

ב־מ־וו: עושים שרירים

אחרי השקות משמעותיות בסוף השנה, כמו X1 וסדרה־7 החדשים, 2016 תוקדש לגרסאות חזקות וספורטיביות. בקיץ תנחת בארץ M2 החדשה, גרסת העל סדרה־2 ובעצם, ב־מ־וו M3 יקרה פחות, עם כי עדיין עם מחיר משוער של 700 אלף שקל. תמורתם תקבלו הנעה אחורית, מנוע 3,000 סמ"ק טורבו עם 370 כ"ס ותאוצה מעמידה ל־100 קמ"ש ב־4.3 שניות. ויש גם מצב "דריפטים" שבו יאפשרו מערכות הבקרה החלקת זנב, על המסלול. בטח שעל המסלול.

בסתיו יגיע דגם העל של סדרה־7, ה־760i החדש, עם מנוע 12 צילינדרים. ב־מ־וו צפויה להציג בשנה הקרובה בעולם גם גרסה היברידית נטענת, ה־740e, שתהיה מסוגלת לנסוע כ־40 ק"מ בהנעה חשמלית, ועד מהירות של 120 קמ"ש.

ג'יפ: ירידת מחירים

בינואר יגיע הרנגייד, גרסת ג'יפ לפיאט 500X המיוצרת לצידו באיטליה. הרנגייד נועד להיות ג'יפון קשוח למראה, עם יכולות שטח אמיתיות בגרסה ההנעה הכפולה. הממדים צנועים, עם אורך של 4.20 מטר, למנוע יהיו 1,400 סמ"ק טורבו עם 140 כ"ס, וגיר רובוטי כפול מצמדים. דגם ההנעה הקדמית יימכר ב־170 אלף שקל, דגם ההנעה כפולה סביב 200 אלף שקל.

במקביל הושק באחרונה דגם מוזל של הצ'ירוקי, עם הנעה קדמית ומנוע 2,400 סמ"ק (170 כ"ס), והנעה קדמית. המחיר: 218 אלף שקל, כולל גג פנורמי. מדובר בדגם שזול בכ-50 אלף שקל מהצ'ירוקי הבסיסי שהביאה עד כה היבואנית, עם מנוע 3,200 סמ"ק והנעה כפולה. היבואנית המקבילה אוטומקס הייתה הראשונה שהציעה דגם כזה, וכעת גם מכשירי תנועה מיישרת קו.

דאצ'יה: דאסטר 4×4 מוזל

החידוש המעניין של חטיבת המכוניות הזולות של רנו תהיה גרסת בנזין עם הנעה כפולה של הדאסטר, שחסרה עד היום במבחר. לדאסטר בנזין 4×4 יהיה מנוע 1,200 סמ"ק מודרני, בהספק 125 כ"ס, עדיין עם גיר ידני בלבד. המחיר יהיה זול מדגם הדיזל 4×4 שימשיך להימכר, וסובל מקנס מיסוי שמכוון נגד צורכי הסולר החסכוניים.

עוד יגיעו: הסנדרו סטפוויי, דגם הסופר מיני המוגבה דמוי ג'יפון, יקבל גרסת 1,500 סמ"ק טורבו דיזל (90 כ"ס) ידנית בלבד בינתיים. ייבוא הגרסה הרובוטית החדשה, עדיין בבחינה. לראשונה תיובא סנדרו 1,200 סמ"ק (75 כ"ס), שתהיה הזולה בדגמי דאצ'יה.

דודג': מחכים להלקאט

ב־2016 יימשך שיווק מיני ואן 7 המקומות ג'רני, ששומר על קהל לקוחות נאמן שמחפש מוביל נוסעים גדול ממיצובישי אאוטלנדר ומטויוטה ורסו, אבל עדיין חסכוני ופחות יקר מקיה קרניבל.

היבואן מנהל שיחות עם היצרן על ייבוא הצ'ארג'ר החדשה, שבינתיים לא מיוצאת מחוץ לארה"ב. אם יצליח, נזכה לראות אצלנו גם את דגם ההלקאט, עם מנוע 6,200 סמ"ק, 707 כ"ס, ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות.

הונדה: מצטרפת לחגיגת הג'יפונים

בחודש הבא יעלה על כבישי ישראל ה־HR-V החדש ויכניס את הונדה אל פלח השוק הלוהט כיום. מדובר בג'יפון המבוסס על פלטפורמת הג'אז, עם מנוע 1,500 סמ"ק 130 כ"ס, גיר רציף והנעה קדמית. עם בסיס גלגלים של 2.61 מטר מדובר ברכב פנאי מרווח יחסית, וכזה הוא גם תא המטען (470 ליטר), ושפע אפשרויות קיפול המושבים.

באמצע 2016 תשוב לארץ הסיוויק טייפ־R, חזקה, מהירה ויקרה מאי פעם. למנוע ה־2,000 סמ"ק יש 300 כ"ס, שיורדים לכביש דרך תיבה ידנית עם 6 הילוכים והנעה קדמית. ביצועים? 5.7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 270 קמ"ש מהירות מירבית. העיצוב דרמטי וכך גם המחיר, שיהיה קרוב יותר לזה של גולף R מאשר לגולף GTI.

דור חדש של הסיוויק, מתקדם בהרבה, הוצג כבר בארה"ב, עם מנועי טורבו ועיצוב מתבלט. הדגם האירופי יגיע לארץ בסוף 2016, או בתחילת 2017.

וולוו: בחזרה בקרבות הסאלון

אחרי עשר שנים ארוכות תשיק היצרנית השוודית שבבעלות ג'ילי הסינית מכונית סאלון חדשה. ה־S90 שתחליף את ה־S80 המתיישנת היא מכונית מתקדמת וחדשה לחלוטין, שפותחה במימון חברת האם ג'ילי, שתשקיע 11 מיליארד דולר בסדרת דגמים חדשה של וולוו. הדגם החדש שיגיע לישראל במאי או יוני טרם נחשף רשמית, אבל יציג שדרוג משמעותי באיכות ובטכנולוגיה. המנועים צפויים להיות אלה שכבר הושקו ב־XC90 החדש, 2,000 סמ"ק טורבו, וגרסה היברידית על בסיס אותו מנוע.

ברבעון השני יגיע ה־XC90 ההיברידי הנטען וישלים את קשת הדגמים של הכביש שטח השבדי הגדול בארץ. מלבד ביצועים מכובדים (5.6 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש), הוא מבטיח 40 ק"מ בהנעה חשמלית ופליטת מזהמים מזערית של 49 גרם CO2 במשולב.

טויוטה: האייגו חוזרת

טויוטה-אייגו

בינואר תושק בארץ האייגו החדשה, גרסת טויוטה לפיג'ו 108 וסיטרואן C1, שפותחה ומיוצרת עימן בצ'כיה. האייגו חולקת עימן את אותו מנוע 1,000 סמ"ק (69 כ"ס), גיר ידני או רובוטי, אבל מבודלת יותר בעיצוב ובאופציה להחליף חלקי גוף ותא נוסעים, ובכך לעדכן את צבעי המכונית לאורך חייה, כמו שהציעה הסמארט המקורית.

לקראת מארס יגיע הראב4 בגרסה היברידית, ויהיה הג'יפון הראשון בתצורה החסכונית הזאת שנמכר בארץ. הוא מצויד במנוע בנזין 2,500 סמ"ק, שביחד עם המנוע החשמלי מפיק 197 כ"ס ומשחרר רק 116 גרם CO2 לק"מ.

במקביל יושק הדור הרביעי של הפריוס, ההיברידית הנמכרת בעולם, עם עיצוב מעודכן והבטחה ל־30 ק"מ לליטר בממוצע. מאז השקתה בישראל של הפריוס, לפני עשור, נמכרו למעלה מ־15 אלף יחידות ממנה בארץ.

בשנה הקרובה תשיק טויוטה גם ג'יפון משפחתי וזול ראשון, אולם הוא לא צפוי להגיע לארץ לפני סוף השנה. הקורולה תעבור מתיחת פנים.

יגואר: ג'יפון ראשון

בינואר תגיע ה-XF החדשה, דור שני למכונית הסאלון שסימלה את התחייה של יגואר תחת בעלות טאטא ההודית. העיצוב פחות עוצר נשימה, השלדה מאלומיניום ובורר ההילוכים שוב נשלף ממחבואו עם ההתנעה. למנועי הדיזל והבנזין בנפח 2,000 ו-3,000 סמ"ק יש 163 עד 380 כ"ס. ההנעה קדמית או כפולה.

החידוש הגדול יגיע באמצע השנה: ה־F־פייס הוא הג'יפון הראשון של יגואר, ומוצר נדרש מאוד לאור ההעדפות שמפגיעים גם רוכשי רכבי היוקרה. הוא חולק שלדת אלומיניום ורכיבים רבים עם ה־XE  החדשה, ונועד להתחרות בפורשה מקאן ובאאודי Q5. למרות המאמץ שלא להתחרות בדגמי החברה האחרות לנד רובר, הוא מגיע עם הנעה כפולה ובורר מצבי אחיזה לשטח.

יונדאי: אלנטרה במקום i35

החידוש העיקרי של היצרנית הקוריאנית השנה תהיה האלנטרה החדשה: המשפחתית של יונדאי תנטוש סופית את הכינוי i35 שקיבלה רק בארץ, ותשמור מעתה על השם שקיבלה בחו"ל. העיצוב הוא אבולוציה של המוכר, הממדים גדלו במעט, המנוע יישאר בינתיים 1,600 סמ"ק (135 כ"ס), האיכות והאבזור ישודרגו, בעיקר הבטיחותי.

עוד תגיע ה־i20 אקטיב, גרסה דמויית רכב כביש־שטח לסופר־מיני המוכרת. היא מצוידת בחזית אגרסיבית, בפסי גגון ובהגבהה של 2 ס"מ לגוף, לטובת ישיבה גבוהה ומראה ג'יפי יותר. המנוע יהיה ה־1,400 סמ"ק (100 כ"ס) המוכר, עם אותו גיר אוטומטי 4 הילוכים.

הכרתה, דגם הקרוסאובר המבוסס על ה־i20 ומיוצר בהודו, לא יגיע כנראה, לא שהיצרן לא צפוי כרגע להתאימו לתקינה האירופית הדרושה בארץ.

לנד רובר: לשטח בלי גג

ריינג'-רובר-איווק-קבריו

מאז הפסקת ייצור מיצובישי פאג'רו הפתוח הצטמק שוק רכבי הכביש שטח הפותחים בעיקר לג'יפ רנגלר, או סופות משומשות. ביוני הקרוב יצטרף אליו ריינג' רובר איווק עם גג בד נפתח. היצע המנועים בחו"ל יכלול בנזין ודיזל, 2,000 סמ"ק, 240 או 150/180 כ"ס, בהתאמה, משודכים לתיבה אוטומטית 9 הילוכים והנעה כפולה. בתא הנוסעים יהיה מקום לארבעה, והמחיר המשוער עומד על כחצי מיליון שקל.

לקסוס: RX חדש

אחרי שהשנה המשיכה חטיבת היוקרה של טויוטה להתקרב בקצב המסירות השנתי שלה לעבר רף ה־2,000 מסירות בשנה, היא צפויה להמשיך במומנטום ב־2016. ברבעון הראשון של השנה צפוי להגיע הדור הרביעי של הקרוסאובר הגדולה שלה, ה־RX. מדובר בדגם חדש לחלוטין, שיוצע כמו ה־RX  הנוכחי בגרסת בנזין ובגרסה היברידית, שישתמשו שתיהן במנוע בנזין 3,500 סמ"ק בהספק של 313/300 כ"ס, בהתאמה. במקביל שודרגו מרווח הפנים והאבזור.

ברבעון השני צפויה להגיע מתיחת הפנים של דגם הסלון GS, שימשיך גם הוא להימכר בגרסת בנזין, לצד היברידית

לקראת אמצע השנה תושק בישראל ה־RC, הגרסת הזולה והחזקה פחות של ה־RC-F השרירית שכבר נמכרת אצלנו.  גם ל־RC  יהיו שתי דלתות, ארבעה מקומות ישיבה רשמיים והנעה אחורית, לצד מנוע 2,000 סמ"ק טורבו בהספק 245 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

MG: ג'יפון סיני ראשון

MG, מותג הייצוא של שנגחאי אוטומוטיב, לא הייתה היצרנית הסינית הראשונה בישראל, קדמה לה גרייט וול, אבל היא הנמכרת ביותר מבין השתיים. עם זאת, קו הדגמים של הסינים עדיין לא יציב, והיבואנית, חברת לובינסקי, עדיין בוחנת עם MG את סדרת הדגמים שתשווק מ-2016 והלאה. כרגע הכוונה היא להשיק בארץ במהלך השנה את הג'יפון החדש GS, שדומה בגודלו לקיה ספורטאז' וליונדאי טוסון, ומיוצר עם מנועי בנזין בנפח 1,500 ו־2,000 סמ"ק ועם תיבה כפולת מצמדים, עם שבעה הילוכים. הסינים טוענים כי הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה שפיתחה שנגחאי, אם כי ייתכן שיש לה קשר מסוים לזו של סאנגיונג קורנדו. זאת משום שהיצרנית הקוריאנית הייתה בבעלות הסינים מספר שנים, והם התכוונו לייצר אז מספר דגמים על בסיס המכללים שלה.

מאזדה: אח קטן ל־CX5

מאזדה-CX3

אחרי שהתעכב השנה, צפוי ברבעון השני להגיע ה־CX3, אחיו הקטן של ה־CX5 המצליח, ומי שיכניס את מאזדה לקבוצת הג'יפונים המשפחתיים, שמאיימת להפוך בשנים הקרובות לפלח השוק הגדול ביותר.

העיצוב מזכיר מאוד את האח הגדול, מבחוץ וגם בתא הנוסעים. הפלטפורמה מגיעה ממאזדה 2 החדשה והממדים ממקמים אותו במרכז השוק, עם בסיס גלגלים של 2.57 מטר ונפח תא מטען של 350 ליטר, אין שם בין דגמי סופר מיני למשפחתיות קומפקטיות. היצע המנועים כולל באירופה צמד יחידות בנזין 2,000 סמ"ק, עם 120 ו־150 כ"ס. ייתכן שעד שיגיע אלינו תהיה גם גרסת 1,500 סמ"ק.

לקראת סוף השנה יגיע ה־CX9, קרוסאובר 7 מקומות גדול שנחשף בתערוכת לוס אנג'לס האחרונה, ויתחרה ביונדאי סנטה־פה ובפורד אקספלורר. המחיר יהיה בהתאם.

מזראטי: ג'יפון ראשון

ברבעון הראשון יגיע דגם שצפוי להיות משמעותי מאוד ליצרן מכוניות הספורט האיטלקי שבשליטת פיאט. לבנטה הוא רכב הכביש־שטח הראשון של מזראטי, ודגם קריטי בתוכנית להגדלת הייצור השנתי שלה ל־50 אלף כלי רכב. הייצור יתבצע באיטליה, והמנוע הבסיסי יהיה 3,000 סמ"ק טורבו עם 310 כ"ס, שישה צילינדרים. בהמשך צפוי גם דגם שמונה צילינדרים, כאשר שניהם יגיעו עם הנעה כפולה. המחיר צפוי להתחיל מ־650 אלף שקל, ולמצב אותו כמתחרה לב-מ-וו X6 ולמרצדס GLE.

בנוסף, תגיע לארץ מזראטי גיבלי במהדורה מיוחדת עם תא נוסעים בעיצוב בית האופנה ארמנגלידו זניה. מדובר בתוספת של 49 אלף שקל למחיר הבסיסי, כאשר הלקוחות יוכלו לבחור בין שלושה צבעים, אדום, שחור וקאמל.

מיני: דגם משפחתית אמיתי

לכל מי שהתלונן על המרווח של המיני 5 דלתות, או שראה בו תירוץ לחסוך 180 אלף שקל, באביב תגיע לישראל המיני המשפחתית האמיתית הראשונה. מדובר בדור החדש של הקלאבמן, שצמח לממדי משפחתית קומפקטית, עם בסיס גלגלים של 2.67 מטר ותא מטען בנפח של 360 ליטר. הפעם כבר לא מדובר בסטיישן אופנתית, אלא בהאצ'בק מסוגננת מאוד, שעדיין שומרת על הדלת האחורית המפוצלת שמאזכרת את הדגם המקורי משנות ה־60. למנוע הבסיסי יהיו 1,500 סמ"ק ו־136 כ"ס. במקבל יגיע גם דגם הקבריולה החדש.

מיצובישי: ASX, האח הקטן של האאוטלנדר

מיצובישי-ASX

הספייס־סטאר הקטנה זכתה למתיחת פנים ראשונה, שכוללת גריל חדש ודשבורד מעודכן עם מערכת שתדע לתקשר טוב יותר עם הסמארטפון שלכם. יש גם הבטחה לכיול מחודש של המתלים לטובת נוחות הנסיעה, ובלמים משופרים. אין שינוי במנוע ובגיר. גם גרסת הסדאן, האטראז', צפויה לטיפול דומה ושתיהן יגיעו במהלך השנה.

ועוד עולה חדש: ה־ASX, ג'יפון מוזל שהיה חסר למיצובישי בארץ. מדובר בגרסה מקוצרת של האאוטלנדר, שמתחרה בארה"ב בשברולט טראקס. בתערוכת לוס אנג'לס בחודש שעבר הוא זכה למתיחת פנים, ולארץ הוא יגיע כנראה בגרסת 1,500 סמ"ק טורבו, הנעה קדמית ומחיר משוער של 140 אלף שקל.

גם פאג'רו חדש לגמרי יוצג השנה לראשונה מאז שנת 2000, אך הוא לא יגיע לארץ לפני סוף השנה.

מרצדס: מ־A קלאס מעודכנת ועד S־קבריו

שנה עמוסה באולמות התצוגה של יצרנית היוקרה הגרמנית. החודש החלה מכירת ה־A קלאס מתוחת הפנים, שקיבלה עדכונים קוסמטיים מבחוץ ומבפנים. למבחר תצטרף ה־A250 ספורט, עם 218 כ"ס ומתלים שכוילו בידי חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG. גם ראשוני ה־GLC, שיתחרה באאודי Q5 וב־מ־וו X3, עולים כעת על הכבישים לצד ה־GLE, מתיחת הפנים ל־ML  הוותיק, וגרסת הקופה שלו, GLE. בפברואר תגיע ה־C קופה ובמארס מתיחת פנים נוספת ל-G קלאס.

בקיץ תגיע גרסת הקבריולה של ה־S קלאס, שתהיה הקבריולה הגדולה והיקרה בארץ. במקביל ינחתו SL מעודכנת וה־SLC החדשה, יורשת ה־SLK, וגם מתיחת פנים ל־GL הגדול, שזכה גם לשם חדש, GLS. קצת אחריהם תגיע ה־E קלאס החדשה שטרם נחשפה רשמית, ובספטמבר יגיע גם ה־GLC, גרסה מעוצבת חדשה שתתחרה ב־X4 של ב־מ־וו. גם ה־C קבריו תעשה עלייה באותו זמן.

ניסאן: בחזרה אל שוק המשפחתיות

TK472118

החודש הגיע לארץ ה־X-טרייל החדש, גרסת 7 מקומות לקשקאי, שמחליפה את הקשקאי+2. המנוע היחידי יהיה 1,600 טורבו-דיזל, 130 כ"ס, עם הנעה קדמית, כך שלמרות השם מדובר בקרוסאובר אופנתי לכביש.

במהלך השנה יגיעו הגרסאות המחודשות של דגמי הניסאן האמריקאיים, המקסימה והאלטימה. המקסימה היא דגם חדש לחלוטין, עם עיצוב דרמטי ומנוע 6 צילינדרים, 3,500 סמ"ק, 300 כ"ס. האלטימה זכתה למתיחת פנים.

עוד תגיע: סנטרה, משפחתית אמיתית ראשונה לניסאן בארץ מזה שנים, שתתחרה בטויוטה קורולה, עם מנוע 1,800 סמ"ק, 130 כ"ס וגיר רציף.

סאנגיונג: ההיצע מתרחב

התחלת שיווקו של הטיבולי, הג'יפון המשפחתי הראשון של סאנגיונג, היא הבשורה היחידה כרגע של יצרנית רכבי השטח הקוריאנית, בשבשליטת מהינדרה ההודית. לטיבולי מנוע 1,600 סמ"ק, 128 כ"ס וגיר אוטומטי 6 הילוכים.

סובארו: סטיישן ביצועים

סובארו-לבורג

ברבעון הראשון יגיע הלבורג, גרסת סטיישן משודרגת על בסיס האימפרזה. מדובר במשפחתית ספורטיבית ולא זולה, עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו, 170 כ"ס, גיר רציף והנעה כפולה.

במקביל יושק הפורסטר המעודכן, שזכה לחזית חדשה, תא נוסעים מעודכן והבטחה לשיפור של 5% בצריכת הדלק מהמנועים הקיימים. במהלך השנה יעבור ה־XV מתיחת פנים ראשונה, שתתחיל להימכר לקראת סוף השנה.

בתערוכת לוס אנג'לס חשפה סובארו את האימפרזה הבאה, עדיין כמכונית קונספט. הדגם הסדרתי יגיע ככל הנראה רק ב־2017.

סוזוקי: סלריו במקום אלטו

סוזוקי-סלריו

במארס תגיע הסלריו, מחליפת האלטו, המכונית שב־2009 המציאה מחדש את שוק מכוניות המיני בארץ. הסלריו גדולה יותר, מצויידת ב־5 במקום 4 מושבים, דומה לה באורך ובגובה, אבל נהנית מכמעט עוד 7 ס"מ בבסיס הגלגלים. תא המטען גדל מ־129 ליטר זערוריים ל־254 ליטר, הגדולים בקבוצה. מנוע ה־1,000 סמ"ק זה לעדכון קל אך נשאר עם 68 כ"ס, והוא משודך לגיר ידני או אוטומטי־רציף.

באפריל תשוב הבאלנו, הפעם קיבלה את השם הזה סופר־מיני גדולה, באורך 5 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.53 מטר, ותא מטען בנפח משפחתית קומפקטית, 355 ליטר. המנועים הם 1,000 סמ"ק טורבו חדש עם 110 כ"ס וגיר אוטומטי, ו־1,200 סמ"ק 90 כ"ס עם גיר רציף.

באוקטובר ישוב עוד שם וותיק, האיגניס. גם הפעם מדובר בקטנה, יותר מיני מסופר־מיני, בעיצוב רכב שטח. למנוע יהיו 1,200 ו־90 כ"ס, ותהיה כנראה אופציית הנעה כפולה.

סיאט: זמן הג'יפון

סיאט

החידוש הגדול של החטיבה הספרדית מקבוצת פולקסווגן ל־2016 יגיע רק ברבעון האחרון של השנה: ג'יפון ראשון בתולדות היצרן. לדגם החדש יהיו 5 מקומות ישיבה והוא יתבסס על הפולקסווגן טיגואן החדש. היבואן ינסה לשמור על מחירים זולים יותר, כמקובל, אבל ספק אם יצליח ליצור גרסת בסיס שתוכל להתחרות במחירי יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' הבסיסיים.

ברבעון הראשון של השנה תגיע האיביזה קופרה המחודשת, כאשר מנוע טורבו 1,800 סמ"ק (192 כ"ס) מחליף את ה־1,400 סמ"ק (180 כ"ס). הזינוק מ־0 ל־100 קמ"ש התקצר בשתי עשיריות שנייה ל־6.7 שניות.

סיטרואן: מיני־ואן מוזל

C4 פיקאסו יושק בתחילת השנה בגרסת חמישה מקומות, עם מנוע ה־1,600 סמ"ק טורבו, 165 כ"ס. תג המחיר צפוי להיות אגרסיבי, כדי לאפשר תחרות עם הקיה ספורטאז', סביב 140 אלף שקל.

דגמי DS יפרדו ממותג סיטרואן יטופלו כמותג פרימיום ויזכו לאולם תצוגה נפרד בתל־אביב. במקביל צפויים להגיע מתיחות פנים של שלושת הדגמים DS3 ,DS4 ,DS5 כאשר בהמשך יצטרף אליהם גם ג'יפון ראשון.

סמארט: גם ב־4 דלתות

לאחר השקת המותג המחודש השנה, יגיע בינואר דגם ה־4 דלתות, הפורפור. הוא שומר על ההנעה האחורית הייחודית, ומהווה תאום לרנו טווינגו החדש, כחלק מפרויקט משותף. למנוע ה־1,000 סמ"ק טורבו 71 כ"ס, וגיר רובוטי כפול מצמדים. המחיר: מ־110 אלף שקל.

סקודה: ג'יפון 7 מקומות

גם לסקודה יהיה ג'יפון חדש בשנה הקרובה, גדול ויקר מהיטי, עם שבעה מקומות ישיבה. הוא יגיע אלינו בחודשים האחרונים של 2016.

במקביל תנחת בארץ ספייסבק סקאוט ליין, גרסה דמויית שטח של ההאצ'בק המשפחתית. ההנעה נשארת קדמית, אבל החישוקים ישודרגו ל־16 או 17 אינץ', הפגושים קרביים יותר וגם קשתות הגלגלים התעבו.

היצרנית הצ'כית צפויה להשיק השנה גם יורש לרומסטר הוותיק, שלא יהיה עוד דגם עצמאי אלא יתבסס על פולקסווגן קאדי, מה שרומז גידול בממדים – ובמחיר. עוד לא ידוע מתי יגיע אלינו.

פורד: הפוקוס חוזרת

פורד-פוקוס

יותר משנתיים אחרי הפסקת השיווק שלה תחזור הפוקוס המשפחתית לארץ, לאחר שעברה מתיחת פנים. מנוע טורבו בנזין 1,500 סמ"ק יהיה יחידת הכוח העיקרית, עם הספק גבוה יחסית של 150 כ"ס, והוא ישודך הפעם לגיר אוטומטי 6 הילוכים, במקום רובוטי כפול מצמדים שסבל מכשלים. במקביל תגיע גרסת טורבו דיזל באותו נפח, עם 120 כ"ס וגיר רובוטי כפול מצמדים משופר.

במקביל יושק בארץ האדג' החדש, הפעם בגרסה שמשווקת גם באירופה עם הבטחה להתנהגות כביש וצריכת דלק כמקובל ביבשת. היצע המנועים יכלול 2,000 סמ"ק טורבו 245 כ"ס ו־3,500 סמ"ק בהספק 310 כ"ס. לצידו תגיע בארה"ב הגרסה המעודכנת של האקספלורר, שתמשיך להגיע עם אותו מנוע 3,500 סמ"ק, 290 כ"ס. הקוגה יגיע עם גרסת הנעה קדמית מוזלת.

פולקסווגן: הקאמפר המיתולוגי מגיע

ברבעון הראשון יגיע לראשונה בייבוא סדיר הטרנספורטר קליפורניה החדש, גרסת הקאמפר של הדור השישי לדגם המיתולוגי. מדובר ברכב שיוצא מפס הייצור לשימוש כקראוון בטיולים, עם קומה שנייה נשלפת שיכולה לשמש לשינה, ומיטות לארבעה בסך הכל. מטבחון, הכולל כיור, כיריים כפולים, ומקרר, הוא אופציה. המחיר צפוי לעמוד על כ־400 אלף שקל.

ברבעון האחרון השנה יגיע הטיגואן החדש, שנשאר בינתיים עם 5 מקומות ישיבה אבל גדל משמעותית, בסיס הגלגלים למשל התארך בשמונה ס"מ, ל־2.68 מטר בסך הכל. המנועים יהיו 1,400 סמ"ק ו־1,800 סמ"ק טורבו, עם 150 ו־180 כ"ס, בהתאמה.

פיג'ו: 2008 במתקפה

מי שהיה עד עכשיו הקרוסאובר האוטומטי הזול בארץ, ה־2008, יקבל יחידת כוח חדשה ויעבור ממנוע ה־1,600 סמ"ק הוותיק עם 120 כ"ס לטורבו מודרני, 1,200 סמ"ק, 110 כ"ס. תיבת ההילוכים תזכה לשניים נוספים, ולשישה בסך הכל. ההבטחה היא לשיפור בביצועים ובצריכת הדלק. גם תג המחיר צפוי להיות אטרקטיבי, סביב 110-115 אלף שקל.

פורשה: יבואן חדש, מחירים חדשים

זיכיון הייבוא של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית יעבור בתחילת השנה מידי חברת מכשירי תנועה שייבאה את דגמי פורשה ב־20 השנה האחרונות, לידי איש העסקים גיא מיוחס, יבואן פורשה בשווייץ ובבולגריה. במסגרת המהלך ייפתח אולם תצוגה חדש בהרצליה, וצפוי גם מחירון חדש ואטרקטיבי מבעבר.

בתחילת השנה תושק ה־911 המעודכנת, על טהרת מנועי טורבו. בהמשך השנה צפוי להגיע לראשונה גם המקאן בגרסת 2,000 סמ"ק, במחיר של פחות מחצי מיליון שקל.

פיאט: בחזרה לשוק המשפחתיות

פיאט-טיפו

אחרי ההשקה המוצלחת של ה־X500 תמשיך השנה פיאט את החזרה למיינסטרים של שוק הרכב בארץ. הג'יפון האופנתי יזכה לקראת הרבעון השני לחיזוק בדמות דגם ההנעה הכפולה, הקרוס, עם יכולת שטח מסוימת ועיצוב אגרסיבי יותר, מנוע 1,400 סמ"ק עם 170 כ"ס לעומת 140 בדגם ה־2×4, וגיר אוטומטי 9 הילוכים במקום רובוטי כפול מצמדים.

עוד לפני כן, ברבעון הראשון, תושק אצלנו פיאט טיפו סדאן החדשה, משפחתית שתיוצר בטורקיה וצפויה להציע מחיר תחרותי יחסית לקבוצה. למנוע ה־1,600 סמ"ק (120 כ"ס), לגיר האוטומטי 6 הילוכים והממדים דומים לאלה של המשפחתיות הנפוצות, עם 4.53 מטר אורך, 1.79 מטר רוחב ותא מטען בנפח 520 ליטר.

הרודסטר החדשה, 124 ספיידר, שמבוססת על מאזדה MX5 ומיוצרת לצידה ביפן, תגיע לקראת הרבעון השלישי.

פרארי: 2.3 מיליון שקל לדגם ה"זול"

ה־488 GTB, יורשת ה־458 איטליה, תגיע אלינו בינואר עם מנוע 8 צילינדרים בנפח 4,000 סמ"ק, טורבו ו־670 כ"ס. המחיר הצפוי: 2.3 מיליון שקל, וזה עוד הדגם הזול בהיצע. במקביל תושק גם 488 ספיידר גם גג קשיח מתקפל, שתעלה 2.5 מיליון שקל.

לקוחות פרארי ותיקים, שרכשו כבר לפחות חמש מכוניות מהיצרן, יוכלו לרכוש את הברלינטה tdf, מהדורה מיוחדת של מכונית ה־GT הגדולה עם היגוי אחורי, שיפורי מנוע ואבזור, שתיוצר ב־799 עותקים ונועדה להפוך מראש למכונית אספנים. המחיר, אם ירשו לכם לשלם אותו: 3.5 מיליון שקל.

קאדילק: מתחרה ל־S קלאס

בסביבות יוני תגיע לארץ ה־CT6 החדשה, דגם ראשון מזה שנים שנועד להתחרות בדגמי הפאר האירופיים, מרצדס S־קלאס ושות'. הגוף עשוי אלומיניום ופלדה, המושבים מציעים עיסוי לנוסעים, והמצלמות ההיקפיות לחנייה מקליטות את הנעה מסביב לרכב בעת שהוא אינו מאויש. מנועים? 2,000 עד 3,600 סמ"ק, 272 עד 400 כ"ס, גיר אוטומטי 8 הילוכים, הנעה אחורית או כפולה. בארה"ב היא עולה כ־30% פחות מגרסאות מרצדס וב־מ־וו מקבילות.

באותה תקופה יגיע גם XT5 החדש, יורש ה־SRX. קל, מתקדם ומאובזר יותר, עם מנוע 3,600 סמ"ק 310 כ"ס, ומחיר בסיסי של כ־300 אלף שקל.

קיה: הספורטאז' מתעדכן

קיה-ספורטאז'

מי שהפכה לראשונה השנה למובילת השוק תשיק ב־2016 ארבעה דגמים חדשים. במחצית הראשונה של השנה יגיע הספורטאז' דור רביעי, תאומו של יונדאי טוסון החדש עם עיצוב מעודכן, תא נוסעים משודרג ואותם מנועי 1,600 סמ"ק (132 כ"ס) ו־2,000 סמ"ק (155 כ"ס), משודכים לגיר אוטומטי 6 הילוכים. יש גם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו חדש וחזק (177 כ"ס) המשודך לגיר רובוטי כפול מצמדים, שעוד לא ברור אם יגיע. המרווח בתא הנוסעים גדל הודות תוספת של 3 ס"מ לבסיס הגלגלים.

ברבעון הראשון תגיע האופטימה החדשה, הפעם בדגם היברידי, עם מנוע בנזין 2,000 סמ"ק ויחידה חשמלית שמפיקים יחד 193 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני היצרן קרובה ל-18 ק"מ, למרות אורך של 4.85 מטר.

באמצע השנה יעברו צמד המיני־ואנים, סול וקארנס, מתיחות פנים.

קרייזלר: בחזרה אל שוק המנהלים

החידוש העיקרי השנה צפויה להיות הקרייזלר 200, מכונית המנהלים שטרם שווקה בארץ, וצפויה להגיע לקראת אמצע השנה. העיצוב מודרני אבל נעדר את הייחודיות של ה־300C ולמנוע ה־2,400 סמ"ק יש 185 כ"ס ותיבה אוטומטית. המחיר צפוי לנוע סביב ה־200 אלף שקל. בנוסף ייתכן שנראה בארץ גרסה זולה יותר של הגרנד־ויאג'ר.

רנו: תתחילו לבטא את השם קאדג'ר

לקראת אמצע השנה צפוי להגיע הקאדג'ר, הג'יפון החדש של היצרנית הצרפתית, שמבוסס על הקשקאי המצליח של החברה האחות ניסאן. הקאדג'ר הוא למעשה הקשקאי החדש, עם החזית הבולטת של דגמי רנו הנוכחיים והסמל המוגדל. מנוע הבנזין 1,200 סמ"ק יהיה העיקרי בארץ, אבל כאן בגרסה חזקה יותר משל ניסאן, עם 130 במקום 115 כ"ס.

עוד לא ברור מתי תנחת אצלנו המגאן דור רביעי, שמזכירה מאוד בעיצובה את הקליאו, אבל גדולה משמעותית, אפילו יחסית לקומפקטיות אחרות. בסיס הגלגלים עומד על 2.67 מטר ונפח תא המטען על 434 ליטר נדיבים יחסית למכונית 5 דלתות. גם תא הנוסעים שודרג, עם מסך מגע גדול יחסית 8.7 אינץ', שממוקם לגובה, כמו בטסלה. המנוע העיקרי עבורנו יישאר 1,200 סמ"ק טורבו 130 כ"ס, כאשר בעתיד תצטרף גרסה היברידית.

ייתכן שהשקת המגאן בדגמי ה־5 דלתות תידחה לתחילת 2017, כדי שתעלה לארץ ביחד עם גרסת ה־4 דלתות שתחליף את הפלואנס ולא תזכה הפעם לשם נפרד.

שברולט: מתקפת דגמים

שברולט-ספארק

החטיבה העממית של ג'נרל מוטורס תחליף השנה את רוב דגמיה בכאלה שיהיו חדשים לחלוטין. בפברואר תגיע ספארק החדשה, כעת בעיצוב מקובל יותר ולראשונה עם גיר אוטומטי (רציף), ומנוע גדול וחזק יחסית למתחרות, 1,400 סמ"ק, 98 כ"ס. המחיר אמור להיות תחרותי ביחס לקיה פיקנטו וליונדאי i10.

באותה תקופה יושק גם האקווינוקס, קרוסאובר מודרני בהרבה מהקפטיבה ספורט שנמכר אצלנו בעבר. למנוע ה־2,400 סמ"ק הספק של 182 כ"ס, גיר אוטומטי 6 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. וגם מכונית הספורט קמארו תעשה סוף סוף עלייה בייבוא סדיר, עם מנוע ה־3,600 סמ"ק, 340 כ"ס. המחיר: מכ־350 אלף שקל.

שברולט מאליבו החדשה תגיע גם כן ברבעון הראשון, עם ממדים מוגדלים, מנוע 1,500 סמ"ק טורבו 160 כ"ס והבטחה למחיר תחרותי לשוק.

ברבעון האחרון של השנה תגיע הקרוז החדשה.

ראה גם

יונדאי-טוסון

אוטו חדש, בלי הדאגות

חברות הליסינג פונות יותר ויותר ללקוחות פרטיים, בעסקאות מוזלות לרכב חדש היתרונות: ירידת הערך הופכת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>