ראשי / חדשות רכב / הרמת מסך
מסכים-למושב-האחורי

הרמת מסך

רשת רדיו מילאנו יוצאת לדרך חדשה • בעלי פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה יכולים ליהנות ממלאי מערכות המולטימדיה ואביזרי הרכב המתקדמים במחירים אטרקטיביים מבעבר • חדש ברשת: הצעות מפתות גם לבעלי מכוניות משאר היצרנים

 

די מפתיע, אבל אפילו ב־2015 לא כל המכוניות החדשות נמכרות עם מערכות מולטימדיה. וגם אלה שכן מגיעות עם מסך מגע השולט על הסטריאו, לא תמיד מציעות את האפשרות הכל־כך מתבקשת להשתמש על במסך המערכת כדי לנווט באמצעות אפליקציית waze שרובנו כבר לא זזים בלעדיה.

זאת ועוד, לא כל יבואני הרכב מציעים את התוספות האלה, וחלקם דורשים עבורם מחירים גבוהים יחסית. ובכבישי ישראל נוסעות מאות אלפי מכוניות שנמכרו בארץ שנים האחרונות בלעדיהן, וחסרות תוספות שיכולות לשדרג את איכות החיים שלכם בנסיעה, ולהיות זרז למכירת הרכב בעתיד, כשתרצו להחליפו.

כאן נכנסת לתמונה רשת רדיו מילאנו, יבואנית ומשווקת אביזרי רכב. מילאנו היא הוותיקה מבין החברות הגדולות בתחום, ופועלת ברציפות מאז הקים אותה יעקב דנגור בשנת 1966. "התקנו אז אביזרים בפולקסווגן חיפושית", נזכר דנגור, שמנהל את הרשת כיום ביחד עם בנותיו גלי ויעל.

כמה שנים אחר־כך נטל חלק במה שהקדים את זמנו, והיה נכנס היום בוודאי תחת ההגדרה של 'מבצע חבר': "אחרי מלחמת יום הכיפורים החליט יבואן פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס, לתת לכל חייל ששירת במילואים במלחמה ורוכש ממנה רכב חדש, רדיו תדיראן במתנה. "התקנו אז בזמן קצר מאות מכשירי רדיו, אז מכוניות לא הגיעו איתם מהמפעל", הוא מספר. "זה היה מבצע מאוד לא מקובל באותם ימים".

באחרונה סיכמו רדיו מילאנו וצ'מפיון מוטורס על פרידה עסקית, מה שמאפשר למילאנו כעת להתחרות בחופשיות רבה יותר בשוק, ולהציע מוצרים חדשים במחירים זולים מבעבר. "אנחנו מאוכזבים מהצורה שבה מנהלת צ'מפיון את הפרידה אחרי כל־כך הרבה שנים", אומר דנגור, "אבל אנחנו ממשיכים להעניק ללקוחות את השירות שאליו התרגלו".

לא רק שרדיו מילאנו ממשיכה להעניק אחריות ללקוחות פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה שברכביהם הותקנו מערכות המולטימדיה ואביזרים אחרים בשנים האחרונות. אלא שמי שרוצה לשדרג את מכוניתו יכול ליהנות ממלאי מערכות המולטימדיה של מילאנו שמותאם במיוחד לדגמי פולקסווגן, במחירים זולים מבעבר. גם מערכות נוספות וערסות סלולר מיוחדות לדגמי פולקסווגן נמכרות כעת במחירים אטרקטיביים בהרבה מאשר בעבר. במקביל הרחיבה מילאנו את סל המוצרים שלה. בעבר התמקדה החברה במוצרים לדגמי פולקסווגן, כעת יש לה פתרונות לדגמי כל היצרנים.

"אנחנו היחידים בענף שיש להם פתרונות  waze טכנולוגיים לפתיחת מסך ולחיבור לכל רכב שקיים בארץ", אומר דנגור. "אנחנו אף פעם לא היינו רק יבואן של מאביזרי רכב, אנחנו משתתפים בפיתוח ובהתאמה שלהם לשוק הישראלי. מהנדסים שלנו יצאו לדרום־קוריאה ולסין ופיתחו עם חברות מובילות בתחום את הפתרונות. יש לנו היום מערכות פלאג אנד פליי, מה שמאפשר התקנה נקייה, ומהירה, איכותית ובטוחה, בלי לחתוך חוטים. זה גם מסייע בהוזלת מחירים. כבר פנו אלינו יבואני רכב אחרים בהצעות לשיתופי פעולה".

מילאנו שדרגו גם את רמת השירות, ומאפשרים לחברות שמבקשות לשדרג כמה מכוניות לשלוח אליהן מתקין שיטפל ברכב בשטח החברה. במקרים אחרים יכולים במילאנו לבוא, לאסוף את הרכב, ולהחזירו משודרג בתום ההתקנה.

"סטנדרט האבזור ממשיך כל הזמן לעלות", אומר יעקב דנגור. "כולנו זוכרים את הימים שבמכוניות לא היו חלונות חשמליים, שאפילו מזגן היה תוספת. אז היום היבואנים והיצרנים כבר מספקים אפילו מערכות מולטימדיה בדגמים רבים, אבל ללקוחות רבים זו רק ההתחלה".

לדברי דנגור, חידושים רבים באבזור הרכב עדיין לא מוצעים כסטנדרט בדגמים שנמצאים באולם התצוגה, או שהם שמורים לדגמים המאוד יקרים של היצרנים. "מי שמעודכן ורוצה באמת את המילה האחרונה, כמו מערכות מולטימדיה גם למושב האחורי, צליל באיכות גבוהה, או רדיו אינטרנטי שמספק אלפי תחנות שמותאמות לכל טעם מוסיקלי, קלאסי, רוק, פופ ותוכניות דיבורים – יכול להוסיף אותן ולשדרג עוד יותר את הרכב".

באוטו, יש לכם? Waze

בסופו של דבר, גם נהגים שמקבלים עם מערכת המולטימדיה גם מערכת ניווט, מוצאים את עצמם עד מהרה מתגעגעים לאפליקציית הניווט הישראלית המצליחה וייז, ולעדכוני הנהגים האחרים בזמן אמת על פקקים, שוטרים וסכנות. כמעט לכל מערכת מולטימדיה ולכל מסך תצוגה מקורי אפשר להוסיף מודול עם כרטיס סים סלולרי, שיחבר את המכונית לאינטרנט. חיבור קבוע כזה מאפשר שימוש בווייז דרך מסך הרכב, בלי צורך להוריד את הראש למסך הסלולר, הקטן יותר.

ויש עוד יתרון חשוב: חיבור סלולרי יחבר אתכם לעולם הרדיו האינטרנטי. לא עוד בחירה אוטומטית בגלגלצ, אלא אלפי תחנות רדיו, בכל שפה, שמתמחות בכל ז'אנר מוסיקלי קיים. יש גם תכניות דיבורים, ושפע של אפשרויות בחירה.  ברדיו מילאנו מציעים כעת מערכת מולטימדיה מלאה תואמת מקור, כלומר שמותקנת במכונית כאילו יצאה כך מהמפעל. המערכת כוללת תקשורת סלולרית עבור שימוש במערכת ווייז וכוללת גם מצלמה אחורית.

סרט במושב האחורי

אז מערכת המולטימדיה פותרת את העניינים למושבים הקדמיים, אבל מה עם הנוסעים נמוכי הקומה ומלאי המרץ מהמושב האחורי? מסך מלפנים כבר יש לכם, אבל ממילא אי־אפשר לראות בו סרטים בזמן נסיעה. הטרנד של התקנת מסכים בתוך משענות הראש של המושבים הקדמיים תוך ביצוע עבודת חציבה ובנייה, נעלם. היום ההעדפה היא למסכים שמתחברים חיצונית למשענות, ושאפשר אפילו להסירם ולקחת אתכם גם כשעוזבים את הרכב. גם המסך שיודע רק להקרין סרטי DVD כבר לא מספיק. כעת מקובל לרכוש מסך אנדרואיד בגודל תשעה אינץ', טאבלט שיכול להקרין סרטים או לאפשר שימוש באפליקציות, באמצעות ויי־פי. אפשר להוריד אליו משחקים ואז הוא יכול לשמש כקונסולה לכל דבר. אפשר לחבר אליו גם מודול לתקשורת אלחוטית, ואז הוא יכול לשמש גם G3 כמרכז אינטרנט אלחוטי לרכב. מי שבכל זאת רוצה סרטים שאינם תלויי ווי־פי יכול למצוא מסך שמצויד גם בג'ויסטיק ,DVD תשעה אינץ' עם עבור המשחקים המותקנים בו.

 

כשבאוטו היו מתקינים פטיפונים

רדיו מילאנו היא כיום הוותיקה מבין החברות הוותיקות בתחום, ונוסדה כבר ב־1966. יעקב דנגור, המייסד, הוביל את השוק בארץ מעידן הרדיו הפשוט לעידן הווייז ומסכי המגע.

בתחלה היה מדובר בעיקר בהתקנה ובתיקון של מכשירי רדיו AM פשוטים. בתחילת שנות ה־70 החל דנגור להציע לישראלים חידוש גדול, טייפ חיצוני של חברת פיליפס ההולנדית שאפשר היה לחבר למערכת הרדיו, להקליט ממנה שירים ולהשמיע אחרים.

באותה תקופה הייתה גם אפשרות להתקין ברכב פטיפונים 45 שהיו מותקנים על בולמי זעזועים מיוחדים ואפשר היה להאזין להם בהצלחה גם במהלך נסיעה. הם היו תלויים מתחת לדשבורד, שבמכוניות שלפני 30 שנה לא הגיע עד רצפת הרכב.

אחר־כך הגיעו מכשירי הרדיו־טייפ שהפכו ללהיט ובאמצע שנות ה־ 80 כבר התחרו בהם מכשירי הרדיו־דיסק הראשונים מתוצרת סאניו היפנית, עם איכות משופרת, זמינות שירים עדיפה, ועוד.

היום עברה המוסיקה אל הנגנים היעודיים ואל הסמארטפונים שלנו. יש יצרני רכב שכבר לא משווקים את המכוניות שלהם עם דיסק באוטו, רק סטריאו מתוחכם עם רדיו ויציאות לנגנים ושאר מכשירים ניידים.

"היו תקופות שבהן 20 אחוז מערך הרכב היה של אביזרים שהתקנו בארץ. הרשימה כללה החל מחלונות חשמל שהיו מגיעים רק במכוניות יקרות מאוד מהמפעל, נעילה מרכזית, רמקולים ואנטנות חשמליות. בכל פעם שוק האפטר מרקט ממציא מוצרים חדשים ואחרי כמה שנים יצרני הרכב מגיבים ומתחילים לשלב אותם במכוניות כבר בפס הייצור. ואז השוק מוציא מוצרים חדשים, וחוזר חלילה. כל מי שחזה שחנויות האביזרים ייעלמו, בסוף חוזר אלינו ומבקש את החידושים האחרונים שהיצרנים עדיין לא מציעים, או שדורשים עבורם מחירים גבוהים. אנחנו תמיד נהיה מחוברים יותר לצרכנים, ונוכל להגיב יותר מהר מהיצרנים לצרכים המשתנים".

ראה גם

יונדאי-טוסון

אוטו חדש, בלי הדאגות

חברות הליסינג פונות יותר ויותר ללקוחות פרטיים, בעסקאות מוזלות לרכב חדש היתרונות: ירידת הערך הופכת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>