ראשי / חדשות רכב / אוטו חדש, בלי הדאגות
יונדאי-טוסון

אוטו חדש, בלי הדאגות

חברות הליסינג פונות יותר ויותר ללקוחות פרטיים, בעסקאות מוזלות לרכב חדש היתרונות: ירידת הערך הופכת לבעיה שלהן, אפשר לדעת בדיוק כמה יעלה לכם האוטו החיסרון: מתאים רק לדגמים הנפוצים

 

יוסי ויעל, זוג צעיר, קיבלו שוב ושוב איתותים מהמכונית המקרטעת שלהם שיומה קרב. זה קרה יום אחד בבום, הגיר קרס ובמוסך הבהירו להם שאין להם להשקיע בה שוב כמה אלפי שקלים. הם הצליחו לגרד 10,000 שקל והחלו במסע חיפושים אחרי מכונית משומשת במצב טוב. עכשיו הם נוסעים בכלל באוטו חדש והאמת, הם לא קנו אותו. אבל אל דאגה, הם משלמים עליו.

עם פריחת ענף ההיי־טק חדר לחיינו המושג "מכונית ליסינג". עד אז היה מקובל שאו שהחזקנו בבעלותנו מכונית, שקנינו חדשה או משומשות, ויחידי סגולה קיבלו מכונית מצי הרכב של מקום העבודה. בסוף שנות ה־90 חברות ההיי־טק שזינקו בגודלן והתקשו לממן רכישה מכוניות לכל העובדים, החלו להחכיר אותן מחברות הליסינג. תמורת סכום חודשי קבוע, בעסקה למשך 36 חודשים, קיבל ההיי־טקיסט רכב חדש, ואחזקה צמודה. אנשי חברת הליסינג דאגו להכניסו למוסך כשצריך, לספק לו רכב חילופי במקרה של תאונת דרכים ואפילו לבוא להחליף לו גלגל במקרה של פנצ'ר.

יונדאי-I20

כך הלכו וגדלו חברות הליסינג, עד שבשנים האחרונות נזכרו שלא כולנו מקבלים אוטו מהעבודה. וכך נולד "הליסינג הפרטי". הכוונה היא לעסקאות שנמשכות בין 24 ל־36 חודש, שתמורת תשלום מקדמה ותשלומים חודשיים, מעמידה ללקוח הפרטי חברת הליסינג רכב חדש. יש עסקאות של ליסינג מימוני", שבהן מדובר בעצם בסוג של הלוואה מתוחכמת. ויש עסקאות ליסינג תפעולי, שבהן כולל המחיר גם את עלויות הטיפולים לרכב, את הרישוי ואת דמי הביטוח. ללקוח נשאר רק לשלם על הדלק.

"שוק הרכב החדש של היום הרבה יותר מגוון מפעם", מסביר מוטי ברטון, מנהל פעילות הרכב החדש בשלמה־סיקסט. "עד לפני כמה שנים אם היית רוצה מכונית משפחתית חדשה, היית מתייצב באולם התצוגה, מתמקח ומתווכח ובסוף משלם כמו כולם במכה אחת 120־130 אלף שקל, לכל היותר מקבל הלוואה לחלק מהסכום. היום יש מי שקונה את האוטו אצל היבואן, יש מי שרוכש אותו במסלולי ה־0 קילומטר בחברות הליסינג, ויש מי שמעדיף את מסלולי הליסינג הפרטי, שבהם הוא לא רוכש את האוטו, אלא משלם על השימוש בו".

מסלולי ה־0 ק"מ הם מכירת רכב חדש בהנחה בידי חברות הליסינג. היתרון: מדובר ברכב חדש לגמרי, אך במחיר זול בכ־10% מאשר אצל היבואן. החיסרון: הרכב נרשם ביד הראשונה על שם חברת הליסינג ולכן הלקוח הפרטי הוא היד השנייה וכאשר הוא מוכר את הרכב יש להפחית גם כן 10% על רכב מליסינג. אם בשנה שעברה נמכרו בישראל 255 אלף מכוניות חדשות, כ־21 אלף נמכרו במכירות 0 ק"מ ועוד מספר דומה בעסקאות ליסינג פרטי. השנה צפויות האחרונות להיות דומיננטיות יותר, ולהגיע לאיזור ה־30 אלף מכוניות. עבור חברות הליסינג מדובר באמצעי להתמודד עם הקפאון בגידול בשוק הליסינג העסקי, כדרך לשמר את מעמדן ואת יתרון הגודל שלהן, תוך כדי פנייה לקהל חדש.

kaya

"הליסינג הפרטי נהנה מגידול של 10 עד 15 אחוז לשנה", אומר אליחי אל־יגון, מנכ"ל חברת הליסינג ליס4יו מקבוצת קרסו. "כיום נהגים רבים כבר לא רואים בבעלות על הרכב עניין מהותי. הם רוצים למסוע ברכב חדש, אבל לא מרגישים צורך שהוא גם יהיה רשום על שמם. וכך הם יכולים לשלם מקדמה קטנה, להוסיף תשלום חודשי נמוך, ולנסוע ברכב מודל 2016. אנחנו בחברה עושים בעיקר ליסינג מימוני ומציעים ללקוחות חבילות של ביטוח ושל תחזוקה. יש עסקאות של 600 שקל בחודש, סכום שלפני כמה שנים עוד היינו משלמים כל חודש לחברת הסלולר. עכשיו אפשר לקבל בו מכונית חדשה".

אפשר להשתמש כאן במילה שהפכה פופולרית בשפה שלנו, הנגשה. הליסינג הפרטי מאפשר גם למי שאין לו 100 אלף שקל במזומן או בהסכמה של הבנק להלוות לו את הסכום, לנסוע ברכב חדש. "כולם מנסים להקטין את יוקר המחיה, בעידן שבו הביטחון התעסוקתי לא עולה ועדיין רוצים להחליף את האוטו, או לקנות אוטו שני הביתה, או אוטו ראשון לילד", מסביר חבי ברק, מנהל המכירות של חברת אלבר. "אנחנו מאפשרים ללקוח לדעת בדיוק כמה ישלם, הכל נסגר מראש. הוא לא צריך יותר להיות מודאג ממכירת הרכב ומאיזה סכום יצליח לקבל תמורתו בשוק ממש לא קל, הוא לא צריך יותר להתווכח עם מוסכים ועם מנועי רישוי".

"אנחנו מאמינים בעולם הליסינג, בתשלום חודשי עבור האוטו, זו הדרך הכי טובה ללקוח הפרטי להנות מיתרון הגודל שלנו", מסביר ברטון. "בזכות הגודל אנחנו מקבלים הנחה ברכישת רכב חדש מהיבואנים. ברכישה בעסקת 0 ק"מ אנחנו מתחלקים עם הלקוח הפרטי בהנחה שקיבלנו. בעסקת ליסינג פרטי אנחנו מתחלקים גם בהנחה על הרכישה וגם בהנחה שאנחנו יודעים לקבל על עלויות שוטפות כמו טיפולים וביטוח".

מ־1,000 שקל לחודש

מיצובישי-לנסר

אז כמה זה עולה לנו? כדאי להשוות בין החברות בהתאם למבצעים ולהנחות שמשתנים מעת לעת. אבל מכונית כמו קיה פיקנטו אוטומטית, שעולה אצל היבואן בין 69 ל־79 אלף שקל כחדשה, תימכר ב־65 עד 69 אלף שקל בעסקאות 0 ק"מ עם חברות הליסינג. בעסקת ליסינג פרטי היא תידרשו לשלם מקדמה של כ־8,000 שקל, ואז כ־650 שקל לחודש למשך כשנתיים וחצי. עסקאות ליסינג תפעולי יידרשו מקדמה קצת יותר גדולה, כ־9,000 שקל ותשלום חודשי של כ־1,000 שקל, אבל הן כוללות בתוכן את עלויות הביטוח, ואת עלויות הטיפולים השוטפים, החלפת צמיגים ועוד. ואם אתם עוברים לעסקה כזאת מרכב צמוד מהמעסיק תחסכו גם את תשלום השווי שימוש, המס שמחייבת המדינה את כל מי שמקבל רכב מהעבודה.

"זאת מהפכה צרכנית", מוסיף ברטון. "ברור שאנחנו חברה עסקית וגם באים להרוויח, אבל ללקוח יש כאן חיסכון גדול. כך לדוגמא מכונית כמו פיקנטו. אתה משלם לנו מקדמה של 8,900 שקל, שאתה יכול להשתמש בה גם לעסקה הבאה ולזו שאחריה, אוטו חדש כל החיים. אתה משלם על האוטו כאלף שקל לחודש, אבל אם הייתי מחזיק אותו באופן פרטי, רק הביטוח והטיפולים זה כ־500 שקל לחודש, וירידת הערך היא עוד כ־800 עד 1,000 שקל".

מכונית סופר מיני כמו יונדאי i20 או אופל קורסה שעולות אצל היבואן 103־105 אלף שקל, נמכרות בעסקאות 0 ק"מ במחירים של 91־93 אלף שקל. בעסקאות ליסינג מימוני הן יעלו כ־1,000 שקל לחודש ובאלה של ליסינג תפעולי, כ־1,400 שקל, כולל ביטוח וטיפולים.

מכונית משפחתית? מאזדה 3 עם מנוע 1,500 סמ"ק, שעולה אצל היבואן 127 אלף שקל, מוצעת בעסקאות 0 ק"מ במחיר של 115 אלף שקל. בעסקת ליסינג מימוני היא תעלה כ־1,500 שקל לחודש. ואילו בעסקת ליסינג מימוני היא תעלה כ־2,100 שקל.

"הדגמים שמוצעים בליסינג הפרטי הם בדרך כלל אותם דגמים נפוצים בחברות הליסינג, אבל עם אפשרות לבחור ולקבל את הדגמים המאובזרים יותר, או בגרסאות מנוע חזקות יותר", אומר ברטון. "בציי הליסינג אתה בדרך כלל רואה בעיקר מכוניות לבנות וכסופות, בליסינג הפרטי אנחנו מציעים גם מכוניות בצבע כחול או אדום".

ואם אני רוצה מכונית ספורט ידנית?

"עולם הליסינג הפרטי מתנהל סביב הדגמים הנפוצים, כי הוא נשען על מודלים מאוד מורכבים של מחיר רכישה ומכירה. אנחנו לא מציעים כך רכבים מסחריים וגם לא רכבי דיזל. היברידי לעומת זאת אפשר לקבל והעסקאות נעשות לפי 20 אלף ק"מ לשנה, כאשר מי שנוהגים קצת יותר יכולים לרכוש חבילה ל־25 אלף ק"מ שנתיים. ידני? אפשר למצוא אצלנו קיה פיקנטו ויונדאי i10 ידניות למי שמעדיף אותן בגלל אופי הנהיגה וצריכת הדלק, אבל הן לא בהכרח יהיו זולות יותר מבחינת התשלום החודשי לעומת הדגמים האוטומטיים. שוב, יש כאן חישובים מורכבים של קנייה ומכירה, ובמכוניות ידניות יתרון המחיר שאנחנו מקבלים קטן יותר, והמכירה שלהן ממושכת יותר ובתמורה נמוכה יותר. כל זה נלקח בחשבון".

יתרון נוסף בעלויות יהיה תוספת הביטוח לנהג חדש. חברות הביטוח נוהגות לעתים להכפיל את מחירי הביטוח כאשר התיכוניסט המשפחתי עובר טסט. בשלמה סיקסט למשל גובים תוספת לנהג חדש של 178 שקל לחודש, לכל רכב שמחירו עד 200 אלף שקל.

גם תיקחו לי את האוטו למוסך ותחזירו, כמו שעושים לחברים ההיי־טקיסטים שלי?

ברטון: "לא. המטרה היא להציע מחיר עסקה נוח ככל האפשר. בציי הרכב הגדולים באמת זקוקים לשירותי שינוע, לקוח פרטי יכול לקחת בעצמו את האוטו למוסך. הוא לא יצטרך לשלם על הטיפול אם הוא במסלול של ליסינג תפעולי, אבל הוא כן יצטרך להביא אותו בעצמו".

חבי ברק מציע לבדוק היטב את המחירים שמציעים לכם. "לנו באלבר יש הטבות לחברי מועדונים כמו היי־טק זון ואחרים. ואפשר לבדוק את האפשרויות. מגיעים אנשים שתיכננו לרכוש רכב משומש וחוזרים הביתה עם חדש בליסינג פרטי, או שתכננו לקחת מכונית משפחתית קטנה ומגלים שבתוספת קטנה הם יכולים לקחת ג'יפון, דגמים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר מאוד נפוצים בעסקאות כאלה. זה כל הרעיון, שאפשר לנסוע באותו חדש בלי לקנות אותו. אפשר להיות בזוגיות גם בלי להתחתן".

ראה גם

TK40489

פותחים דלת לשדרוגים

רגע לפני שהיא חוגגת 50 שנה להקמתה, חברת רדיו מילאנו מתחדשת: היא החלה לשמש כמתקינת ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>